החזרי מס כתוצאה ממחלה והיעדרות מהעבודה

להיות חולה זה מסוג אותם הדברים שאיש לא מאחל לעצמו ואיש לא חושב עליהם כשהוא בריא. עם זאת, אף אחד מאיתנו לא באמת יכול לדעת מתי זה ייפול עליו ועד כמה המחלה תהיה קשה ותפריע לו לתפקד בחיי היום יום. לכן, אם גם אתם חליתם וזה פגע בכושר העבודה שלכם, כדאי שתכירו את הזכויות שלכם. בדרך כלל אנשים שעובדים בתור שכירים מנצלים תחילה את כל ימי חופשת המחלה שמגיעים להם מתוקף החוק ואז עוברים לשיטות אחרות. בודקים האם בחוזה יש עוד מספר ימי מחלה שנוכל לנצל ובסופו של דבר, אחרי שמיצינו את כל האפשרויות, אנחנו פשוט נשארים בבית בלי לקבל משכורת. זה מצב נוראי, כי האדם החולה כאילו נענש כאן פעמיים: הוא גם חולה וגם לא מרוויח  . יתרה מכך, האבסורד הוא שגם בחודשי המחלה הללו אנחנו ממשיכים לשלם את מס ההכנסה כרגיל, כאילו הרווחנו משכורת רגילה. זה נשמע לכם נורא ואיום? חוששים שאולי זה קורה גם לכם? אם כך, כדאי שתדעו שהחוק קובע בצורה מפורשת: מגיעים לכם החזרי מס במצב כזה.

מחלה והיעדרות

מה צריך לעשות כדי לקבל את ההחזרים המיוחלים?

 

אם חשבתם לרגע שתוכלו לפנות אל מס הכנסה, לספר לו על המקרה שלכם ומיד תקבלו את ההחזרים המגיעים לכם, כדאי שתדעו שאתם טועים. בפועל זה לא כך, שכן כל מה שקשור לנושאים כמו החזרי מס תמיד הרבה יותר מסובך במדינה שלנו. משמעות הדברים היא שיהיה עליכם למלא לא מעט טפסים ולהציג בפני הרשויות את כל המידע שידרשו מכם. לדוגמא, מתי בדיוק חליתם? ממתי אתם לא מקבלים משכורת? כמה כסף הפסדתם וכמה כסף שילמתם בתור מס מיותר? כל הפרטים הללו חשובים כי זו הדרך היחידה שיש למס הכנסה להבין במה דברים אמורים. יתרה מכך, חשוב שתדעו שכל מה שקשור להחזרי מס זה עניין שעושים פעם בשנה, כך שאפילו אם שילמתם עכשיו הרבה, בהחלט יכול להיות שתקבלו את ההחזר רק בעוד כמה חודשים טובים.

 

זו לא חובה לעשות את זה לבד

 

כל מה שקשור לנושא של החזרי מס נשמע לכם מורכב, מסובך ואתם מרגישים שאין לכם אנרגיות להתמודד עם העניין? אם כך, החדשות הטובות הן שאתם לא לבד. יש היום גופים שונים שיכולים לעזור לכם בנושא ויש חברות מקצועיות כמו למשל חברת הגנה שזו בדיוק העבודה שלהן. לכן, אם אתם יכולים לפנות אל חברה מקצועית שכזו, להפקיד בידיה את כל המסמכים וליהנות מכך שהיא תטפל עבורכם בעניין, מדוע שלא תעשו זאת? זה נכון שבדרך כלל חברות מקצועיות כאלה, כמו גם רואי חשבון, גובות תשלום על העבודה שלהן, אך במקרים רבים זה משתלם. כך תחסכו לעצמכם התעסקות רבה ואין ספק שבסופו של דבר, אם מגיע לכם – תקבלו את החזרי המס. לא מומלץ לוותר על הנושא הזה, כי אפילו אם מדובר על התעסקות לא נעימה ועל הרבה טפסים שצריך לחתום עליה ולהגיש, זה עדיין מאוד משתלם. בדרך כלל החזרי המס עומדים לפחות על כמה אלפי שקלים, אז למה שתוותרו על מה שמגיע לכם בהתאם לחוק?

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך