האם משכנתא בלון יכולה להוות את הפתרון הטוב ביותר עבורכם?

אם אחרי לא מעט שנים של דילמות ומחשבות, ואחרי שבחנתם את כל האפשרויות השונות לעומק, החלטתם למכור את הדירה הישנה שלכם ולקנות נכס חדש, אפשר להבין את ההתרגשות שלכם. לקנות דירה, אפילו אם זו כבר הדירה השלילית שאתם מחליפים בחיים, זה תמיד עניין מרגש. המטרה היא תמיד לשדרג את החיים שלנו, בין אם זה אומר שנעבור לגור בדירה חדשה יותר, גדולה יותר או בדירה שפשוט ממוקמת במקום טוב יותר. מה שכן, רוב הציבור בישראל, כדי לקנות דירה חדשה צריך למכור את הדירה הישנה ולכן למעשה אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם שתי עסקאות בו זמנית. יתרה מכך, לא פעם יש הבדל בין העסקה הראשונה ובין העסקה השנייה מבחינת טווחי הזמנים, כלומר, אתם כבר צריכים לשלם על הדירה החדשה אבל עדיין לא מכרתם את הדירה הישנה. נשמע מוכר וגם אתם צריכים סוג של מימון ביניים לחודשים הללו? זקוקים לעזרה לטווח קצר? אם כך, משכנתא רגילה לא באמת חייבת להיות האופציה היחידה עבורכם כי בימינו משכנתא בלון היא אפשרות טובה פי כמה במצבים כאלה.

 

קיימים שני סוגים של משכנתא בלון

 

ראשית, חשוב לדעת שכאשר מדברים על משכנתא בלון מדברים על משכנתא מאוד נפוצה שאנשים רבים עושים בה שימוש בימינו. שנית, משכנתא בלון יכולה להתאים לאנשים שיודעים שממש בקרוב יגיע אליהם סכום הכסף הדרוש והמדובר, בין אם זה ממכירת נכס אחר ובין אם זה מכל גורם באשר הוא. בנוסף לכך, חשוב שתדעו שבשוק קיימים שני סוגים של משכנתא בלון והם:

 

  1. משכנתא בלון מלא: המשכנתא אשר במסגרתה גם הקרן וגם הריבית נפרעות למעשה אך ורק בתשלום אחד וזה קורה בתום תקופת ההלוואה. במקרים כאלה משכנתא בלון יכולה לנוע בין הלוואה שניתנת לכם לכמה חודשים ובין הלוואה שתינתן לכם לתקופה של עד שנתיים.
  2. משכנתא בלון חלקי: במסגרת הלוואה כזאת את הריבית אתם כן משלמים בהחזרים חודשיים ואילו את הקרן עצמה אתם פורעים רק בתשלום אחד בתום תקופת ההלוואה. במקרה כזה בדרך כלל הבנקים יסכימו לתת לכם הלוואה לתקופה של עד 4 שנים.

 

חשוב להכיר את הסוגים השונים של משכנתא בלון כדי שתוכלו לבחור את הסוג המתאים לכם ביותר, שכן קשה לענות בצורה גורפת האם יש מסלול שמתאים יותר לעומת מסלולים אחרים, למידע נוסף.

הפתרון הטוב

כמה ריבית תשלמו על ההלוואה?

 

כאשר מדברים של משכנתא בלון קורה בדיוק מה שקורה גם בכל משכנתא אחרת: יהיה עליכם לשלם לא מעט כסף בתור ריבית לבנק. זה הגיוני כי הבנק מצידו נותן לכם הלוואה ולכן הוא מצפה להרוויח מכך לא מעט כסף. עם זאת, החדשות הטובות הן שיש תחרות בין הבנקים השונים שמציעים משכנתאות כאלה ולכן בהחלט יש מקום להשוות ולראות איזו הלוואה תהיה טובה לכם יותר. האם אתם חייבים לקחת את ההלוואה שלכם מהמקום שבו אתם מנהלים את חשבון הבנק השוטף שלכם? בכלל לא בטוח. בימינו יש תחרות בין הבנקים השונים ומי שיוצא נשכר ברוב המקרים הוא הלקוח. לכן כדאי יהיה לעשות מספר השוואות ובירורים לפני שאתם מקבלים החלטה חשובה כל כך.

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »