דברים שכדאי להבין על מיחזור משכנתא

לפעמים הדרך לשפר את מצבכם הכלכלי, עוברת דרך פתרונות שבכלל לא עלו בראשכם. מיחזור משכנתא הוא אחד מהדברים שעשויים להפוך את ההתנהלות הפיננסית השוטפת שלכם לחכמה הרבה יותר, זאת במידה ומבצעים אותה לאחר התייעצות ובוחרים במסלול המסייע לתשלום המשכנתא, בצורה המיטיבה יותר עם החיים בהשוואה למסלול הקודם.

מהי משכנתא ומה משפיע על ההרכב שלה?

משכנתא הינה ההלוואה הנפוצה ביותר בישראל, אותה מעניקים הבנקים לאנשים המעוניינים לרכוש דירה ואין להם את הסכום המתאים. במרבית המקרים, ההון הראשוני הקיים מכסה רק חלק קטן מעלות הבית, ולכן משכנתאות יכולות להגיע גם למאות אלפי שקלים – הסכום שנותר על מנת להשלים את הרכישה. את סכום הענק הזה, אנשים בדרך כלל פורסים לתשלומים רבים וההלוואה מלווה את חייהם לאורך שנים.

באיזה שלב כדאי לשקול למחזר את המשכנתא?

התנאים הראשוניים עליהם חותמים לקוחות שלוקחים משכנתא, לרוב מותאמים לחייהם של זוגות צעירים בראשית חייהם. אולם בהמשך הדרך כאשר המשפחה מתרחבת ותנאי המחיה משתנים, כמו גם גובה ההוצאות וההכנסות של בני הבית, כדאי לעצור לבדוק האם המסלול הנוכחי של המשכנתא הוא אכן זה שמיטיב עם כלכלת המשפחה. במידה והתשובה היא לא, מומלץ לבדוק את האפשרות של מדוע לעשות מיחזור משכנתא ומעבר למסלול תשלומים שונה ויעיל יותר.

כדאי להבין

כיצד מבצעים מיחזור משכנתא בפועל?

ניתן למחזר את ההלוואה שלקחתם ולעבור למסלול אחר באותו הבנק, ואולי שווה לבדוק את התנאים המוצעים לכם בבנק אחר. בכל מקרה, לא מדובר בהחלטה של מה בכך אלא בעניין כבד משקל שגם יעלה לכם כסף: הבנקים ידרשו עמלות על השינויים שתבצעו במשכנתא שלכם, אולם אצל רבים מדובר ב"כסף קטן" לעומת הנוחות המתקבלת בזכות המסלול החדש.

למי כדאי למחזר את המשכנתא שלו?

הסיבה לבצע מיחזור משכנתא יכולה להיות אחת משתיים: או הרעה במצב הכלכלי, או הטבה משמעותית שלו. במידה וקיבלתם סכום כסף גבוה למשל מירושה, תוכלו למחזר את ההלוואה ולשלם נתח ממנה באופן מידי, ולחלק את היתרה לתשלומים נמוכים ולתקופה קצרה. לחילופין, מיחזור משכנתא במצב כלכלי שהורע, מיועד לפרוס את כלל התשלומים לתקופה ארוכה יותר, על מנת לשלב אותם בחיים הפיננסיים בקלות.

רגע לפני שפונים לבנק – מתייעצים

גם אם בחיי היום יום שלכם אתם מתנהלים ביתר זהירות ומתעדים כל הוצאה וכל הכנסה, בנוגע למשכנתא מוטב לקבל ייעוץ מקצועי, ולבחון היטב את ההשפעה האפשרית של המשכנתא ה"חדשה" עליכם ועל בני משפחתכם, זאת בכדי להגיע ל"תמהיל התשלומים" המדויק עבורכם.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך