איך להשיג מקסימום החזרי מס בסוף השנה

שנת המס מסתיימת בקרוב, וייתכן שכמו עובדים אחרים אתם תוהים הם מגיעים לכם החזרי מס. התשובה היא – ייתכן מאוד שכן, ולכן כדאי שתהיו בקיאים בנושא על מנת להשיג את ההחזר המגיע לכם במלואו. טעויות בחישוב המס מתרחשות בשכיחות גבוהה מאוד במשק הישראלי, וישנם כספים רבים הממתינים לדורשיהם בקופת המדינה, וההליך עצמו פשוט הרבה יותר ממה שחשבתם.

האם ישנם אנשים שכלל לא דורשים את החזרי המס המגיעים להם?

על אף שקבלת החזרי מס היא זכות של מאות אלפי אנשים, מתברר שרק כשמונים אחוזים מן הזכאים להחזרים אלו, מממשים אותם ובאמת עושים את התהליך המלא על מנת להשיב אליהם את כספם, המגיע להם לפי החוק. ייתכן שכמו כל תהליך בירוקרטי, גם העניין הזה מרתיע ישראלים רבים המעדיפים לוותר על הכסף, ורק שלא "להתעסק עם טפסים".

העניין הוא שבמקרים לא מעטים מדובר באלפי שקלים, היכולים בהחלט לשפר את המצב הכלכלי של המשפחה, ומעבר לכך – זה פשוט הכסף שלכם, שאתם זכאים לקבלו בחזרה ומכאן שבמידה וחוסר מודעות היא הסיבה לאי-הדרישה של הכסף, מוטב לדעת כמה שיותר על החזרי המס ולהשיגם במלואם.

כיצד מגישים בקשה לקבלת החזרי מס?

ההחזרים למעשה הם ההפרש בין סכום המס ששילמתם בפועל, שהיה כאמור גבוה מדי, לבין הסכום שאותו הייתם אמורים לשלם. באינטרנט ניתן למצוא מחשבונים וירטואליים שונים וכן מידע מקיף על עניין המיסים בכלל ומס הכנסה בפרט. ידיעת התחום על בוריו תוביל אתכם לאומדן די מהימן של הסכום, שאתם תוכלו לקבל במידה ותגישו את כל הטפסים המתאימים, וכן את המסמכים הדרושים על מנת להוכיח שאכן שילמתם מס גבוה יותר ממה שהייתם צריכים.

מקסימום החזרים

מה לעשות על מנת לקבל את מקסימום הכסף שלו אתם זכאים?

אנשים רבים אשר חושבים שמגיעים להם החזרים, נמנעים מהגשת בקשה בשל חשש מתהליך מסובך ומורכב, כאשר למעשה אין מדובר בבירוקרטיה ארוכה, אלא בצורך להביא הוכחות לכך שאתם זכאים להנחה מסוימת במס או לנקודות זיכוי. ייתכן ואי ידיעה על היותכם זכאים להנחה, או אי מתן מסמכים מלאים, תוביל לכך שאמנם תקבלו זיכוי מסוים של מס לחשבונכם, כאשר יכולתם לקבל סכום גבוה בהרבה.

ייעוץ מקצועי של אדם המבין בענייני מס, כמו למשל רואה חשבון או עורך דין או המקצוענים של "הגנה" העוסקים בנושאים אלו באופן שוטף, יוכל להוביל למיצוי הפוטנציאל של התהליך עבורכם. המשמעות תהיה – קבלת כל החזרי המס המגיעים לכם, כלומר סכום מרבי של כסף בחזרה לחשבון הבנק.

טיפ חשוב להמשך ההתנהלות הפיננסית שלכם

בכל שלב במהלך השנה, מוטב לכם כעובדים בישראל להיות ערניים לגבי מה שקורה בתלוש המשכורת, מאשר לעסוק בפתרונות של בדיעבד. החזרי מס ניתנים לקבלה גם שש שנים אחורה, אבל הרבה יותר פשוט לפקוח את העיניים, להבין את המתרחש אצלכם בתלוש ולהתריע על כל טעות בזמן אמת.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך