מדוע כדאי לעשות מיחזור משכנתא?

כיום, ובאופן ניכר לעומת העבר, מומלץ לשקול לבחור במהלך של מיחזור משכנתא. הסיבות לכך מגוונות אך בעיקר מתרכזות סביב השינויים העולמיים בתחום הכלכלה. התנודתיות הרבה בשוק העולמי גרמה להורדת מחירים ניכרת במגוון גדול של תחומים, ועולם הבנקאות אינו יוצא מן הכלל. מעצם רצונם של הבנקים לשמור על קהל לקוחותיהם, ניתנים תמריצים רבים ובינם הורדה משמעותית של הריביות המתלוות למשכנתאות. לדוגמא, רק לאחרונה הוריד בנק ישראל, בעקבות החלטת הנגידה, את הריבית לשפל (חיובי) של כל הזמנים – 0.1%.

כדאי משכנתא

השינויים הרגולטורים

אם כן, נראה כי כיום יותר מפעם כדאי לשקול לעשות מיחזור משכנתא, וזאת בעקבות השינויים הרגולטוריים המאפשרים, למשל, למחזר משכנתא בבנק אחר מזה בו לקחנו אותה בתחילת הדרך,  והן בעקבות העובדה כי הריביות כיום בשוק נמצאות בשפל, לא פחות. עם זאת, חשוב להתחשב במספר גורמים שונים ובהם בין השאר יכולתכם הכלכלית (כמובן), היקף ההחזרה הנותר, גובה ריבית הפריים בשוק (ניתנת לבדיקה באתר בנק ישראל) וכן הוצאות נוספות כדוגמת עלות פתיחת תיק, עלות שמאי, נוטריון ואחרים. שקללו את כלל הנתונים על מנת להבין האם מיחזור משכנתא מטיב עמכם על סמך התחשבות בנתוניכם האישיים.

בנוסף לעמלת היוון אשר הינה למעשה "קנס" אותו יש לשלם כתוצאה מהרצון "לצאת" מן המשכנתא שלא במסגרת אחת מנקודות היציאה המפורטות בהסכם שנערך בינכם ובין הבנק, חשוב להכיר מספר עמלות נוספות בהן יש להתחשב בבואכם לשקול את כדאיות המחזור:

  • עמלת הפרשי שערים
  • עמלת מדד ממוצע
  • עמלה בגין הפרשי ריבית
  • עמלת תפעול מחזור משכנתא
  • עמלה בגין אי הודעה מוקדמת

מאחר ומיחזור משכנתא הינה החלטה כלכלית משמעותית, וכזאת שאין להקל בה ראש, המלצת כותבי מאמר זה היא לערוך סקר שוק מקיף בין מספר בנקים על מנת לבחון את ההצעות העומדות בפניכם. בעוד הסטטיסטיקה מראה כי לרב יבחר לקוח, ובמיוחד ישראלי, להישאר בבנק המוכר לו, ייתכן ותוכלו "לייבא" אליו את ההצעה שקיבלתם. הקפידו להיוועץ עם חברים ובני משפחה עליהם אתם סומכים, ואף לא לפסול על הסף התייעצות עם יועץ משכנתאות מומחה (בין אם במסגרת הבנק ובין אם במסגרת חברה פרטית המציעה את השירות).

בצעו מחזור משכנתא עכשיו: https://www.shakoof.org.il

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »