איך להכין תכנית עבודה להצלחה בעסק

בין אם אתם עומדים לפתוח עסק חדש, או שאתם נמצאים בנקודה רגישה או חשובה בעסק שלכם, אין ספק שאחד הדברים הכי נכונים לעסק היא בניית תכנית עסקית מדויקת שתוכל להוביל אתכם ואת העסק שלכם למקום הרבה יותר טוב במידה ותדבקו בה

כאש רוצים לבנות תכנית עבודה שנתית לעסק שלכם, יש המון פרמטרים שצריכים לשים לב אליהם: בין אם זה האם העסק שלכם יהיה כלכלי לאורך השנה, להגדיר בצורה הנכונה את המחירים של המוצרים שלכם אל מול הרווחיות שלך מהם, להכין לוח זמנים מפורט ומדויק בנוגע לפעולות השונות בעסק שלכם, בנוסף לתקציבים השונים ולבסוף, המענה על שאלה שאלה חשובה ביותר – איפה העסק שלכם הולך לעמוד בסוף השנה?

למה אני צריך תכנית עסקית?

אין ספק שהקמת עסק חדש מלווה בהמון תחושות של התרגשות, התלהבות ואופטימיות ומטרת התכנית העסקית היא להמיר לריאליות. הדבר החשוב ביותר מכל לכל אדם הבוחר להשקיע את מיטב כספו בעסק חדש הוא לבדוק האם התכנית הכלכלית צפויה להכניס רווח לכיסו.

תוכנית עסקית

אם כך, איך אני בונה תכנית עסקית נכונה?

מבנה תכנית עסקית משתנה לעסק לעסק, אך לרוב מדובר בתכנית די בסיסית שניתן להוסיף לה את הפרמטרים הנכונים על מנת להתאים את התכנית לעסק הספציפי שלכם.
נתחיל בדבר הראשון מדובר בבעיה שאותה העסק שלכם מנסה לפתור ובעצם לשם כך הוא נותן את שירותיו. בשלב זה, תצטרכו להסביר למה המוצר שלכם מתעלה על מתחריו בשוק. החשוב הוא גם להסתכל על המשלב הפיננסי: עלויות המוצר, השיווק, הפרסום, האריזה, ההובלה ועוד'.
הדבר השני כאן אתם צריכים לדבר על מבנה העסק שלכם מבחינת ההנהלה: האם מדובר בשותפות למשל ובפן הארגוני – איך העסק יתפקד מבחינת הנהלה. בצד הפיננסי, ראוי גם להתייחס לשאלות כמו מהן עלויות השכר של השכירים שלכם? האם תוסיפו תפקידים נוספים? וכולי'.
הדבר השלישי נראה שמדובר בשלב שלא צריך להזכיר אותו, אל נעשה זאת: ניתוח השוק ומתחריו. מדובר במחקר שוק שיכלול שאלות כמו מהן החוזקות והחולשות של המתחרים שלכם ולנסות למצוא את אסטרטגיה טובה יותר מהם.
הדבר הרביעי כאן אנו מתייחסים לשיווק ומכירות: איך למשוך לקוחות לעסק שלכם, לשמר אותם וכמובן עלויות שיושקעו בשיווק ופרסום אל מול צפי ההכנסות מהם.
הדבר החמישי עניין המימון הוא מרכזי לא פחות: כמה הלוואות ומקורות מימון נדרשים על מנת להקים את העסק שלכם?
השלב האחרון זהו הסיכום של כל הדברים החשובים; בין אם זה קהל היעד, למה אתם חושבים שהעסק שלכם יצליח, תכנית כלכלית של העסק או המוצר אותו תרצו לשווק.

אין ספק שהקמת עסק דרושה בהמון חוזק נפשי גם כן – היעזרות בשירותים של קאוצ'ר לשם הכוונה ועזרה יכולה לחלוטין להיות פעולה נכונה.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »