איך לפעול במקרה של איחור באבחון סרטן?

לצד התפתחות הרפואה המודרנית והגידול בתוחלת החיים של כולנו בעקבות כך, ישנן עדיין מספר מחלות שלא נמצא להן טיפול רפואי מתאים, ביניהן נמצאת מחלת הסרטן, אשר הפכה לגורם תמותה מרכזי ברחבי העולם. יחד עם זאת, לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן יכולה להיות השפעה רבה על ההתמודדות איתה ולפיכך, איחור באבחון הסרטן יכול בהחלט להיחשב כמקרה רשלנות רפואית

 

חשיבות האבחון המוקדם של מחלת הסרטן

מחלת הסרטן היא אחת המחלות שהרפואה המודרנית טרם מצאה להן טיפול יעיל, כשהיא מתחלקת למספר סוגים, הנבדלים בעיקר באיבר בו הם מתפשטים. מחלת הסרטן נחשבת לגורם תמותה בעל שיעורים גבוהים במיוחד ברחבי העולם ויחד עם זאת, לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן קיימת חשיבות והשפעה רבה על השפעת הטיפולים הקיימים.

אבחון מוקדם של מחלת הסרטן הוכח כגורם משמעותי בהעלאת אחוזי ההצלחה של הטיפולים הרפואיים השונים ולפיכך, חשוב לשמור על מודעות גבוהה לבדיקות הגילוי המוקדמות ופנייה מתאימה לרופא משפחה או למרכז רפואי.

 

איחור באבחון סרטן

לאחר הפנייה לרופא המשפחה או למרכז הרפואי, עליהם יהיה להפנות את המטופל לבדיקות מתאימות, לפעול לאיתור גורמי סיכון ואף לשלוח את המטופל לביקור אצל רופא מומחה. ככל ואבחון הסרטן לא התבצע בהתאם, הרי שייתכן בהחלט ומדובר ברשלנות רפואית, כפי שתוכלו לראות בפירוט באתר https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-באבחון

 

תביעת רשלנות רפואית בגין איחור באבחון סרטן

איחור באבחון הסרטן יכול להתבצע הן בשל אי הפניה לבדיקות הרפואיות המתאימות והן בשל אבחון שגוי של תוצאות הבדיקות שהתקבלו ובהתאם לכך, ניתן יהיה להפנות את האצבע המאשימה למספר גורמים – רופא המשפחה, רופא מומחה בתחום האונקולוגיה ועוד.

במידה והאיחור באבחון מחלת הסרטן נבע מסטייה מנורמות הטיפול המקובלות, הרי שעומדת לכם הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין איחור באבחון הסרטן ולדרוש פיצויים בהתאם. היות ולרוב מדובר בתביעה כנגד המוסדות הרפואיים עצמם, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

 

כך תפעלו במקרה של איחור באבחון סרטן

אחד הפרמטרים העיקריים החשובים להצלחת תביעת הרשלנות הרפואית בכלל ובמקרה של איחור באבחון הסרטן בפרט הוא, הוכחת הקשר הסיבתי בין מקרה הרשלנות לבין הנזק שנגרם ולכן, מלבד הפנייה לעו"ד מומחה בתחום, חשוב שתאספו את כלל המסמכים והתיעודים הרפואיים הרלוונטי למקרה.

בנוסף, ניתן לפנות לרופא מומחה בתחום, אשר יבחן את המקרה ויספק חוות דעת מהימנה לבית המשפט, באופן שיתמוך בטענותיכם ויאשש את עילת התביעה כי אכן מדובר ברשלנות שמקורה בסטייה מנורמות הטיפול המקובלות.

 

לסיכום

לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן קיימת השפעה רבה על שיעורי הריפוי ולפיכך, איחור באבחון הסרטן יכול בהחלט להיחשב כמקרה רשלנות רפואית, בגינו ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב יהיה לפנות לעו"ד מומחה בתחום ובנוסף, לפעול לאיסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולקבל חו"ד של רופא מומחה.

אבחון סרטן

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך