ביטוח דירה שכורה בחוזה השכירות – מה הכי כדאי לוודא?

מגורים בשכירות מעניקים לדיירים את האשליה, לפיה אין להם אחריות לגורל הדירה ולמצבה. אשליה זו עלולה להתנפץ לעיתים בדמות אילוץ השוכרים להשתתף בהוצאות על נזק שנגרם לדירה בתקופת שהותם בה, ואשר יתכן שהיו יכולים למנוע. כאשר חותמים חוזה שכירות עם בעל הדירה, חשוב מאוד לוודא מספר דברים בנוגע לביטוח הדירה השכורה, כדי להימנע מעוגמת נפש בעתיד.

 

מי אחראי לבטח את הדירה?

חתימה על חוזה שכירות, לאנשים בלתי מיומנים בשפה המשפטית, הוא תהליך קשה מאוד. ההתחייבויות הגלומות בכל פסקה ופסקה, והיכולת של בעל הדירה או של עורך דין מיומן לעשות שימוש בהתחייבויות אלו כדי להוציא אתכם מהבית מאלצת אתכם להתאמץ ולהבין בדיוק על מה אתם חותמים. כאשר מדובר על עניין האחריות לביטוח הדירה, חשוב אפילו יותר שתתמקדו בנושא ותבינו אותו על בוריו. בחוזי שכירות רבים, האחריות על ביטוח הדירה מוטלת על השוכרים עצמם. במידה והחוזה שלכם מגדיר את הביטוח כאחריות שלכם, אתם חייבים לסגור עם חברת ביטוח מהר ככל האפשר. אם לא תעשו זאת, וחס וחלילה יתרחש אסון אשר יגרום לנזקים כבדים לנכס, יתכן מאוד שתאלצו לשלם חלק עצום מהוצאות השיפוצים והתיקונים מכיסכם. כדאי מאוד להבהיר את הנושא בשיחה עם בעל הבית, כדי ששני הצדדים יבינו מי אחראי על מה בענייני הביטוח. כדאי מאוד לבדוק את האתר https://www.hommie.co.il לפרטים נוספים.

 

מה הכיסוי הדרוש לנכס?

לעיתים קרובות, בעל הדירה יעדיף לעשות את ביטוח הדירה שלו באופן עצמאי, בלי להסתמך על השוכרים. הסיבה לכך היא שמאחר ולא מדובר בדירה אשר נמצאת בבעלות השוכרים, אין להם למעשה אינטרס לעשות ביטוח דירה רחב, אשר מקיף את כלל גורמי הסיכון הרלוונטיים. לכן, כדי לקבל הגנה מחברת ביטוח במקרה של נזק לבית, על המשכיר לבחור את הפרמיות הרלוונטיות על פי דעתו האישית. כדאי מאוד לכלול בכיסוי עליו אתם משלמים סכנות רלוונטיות לדירה מבחינת האזור, ומבחינת הדירה עצמה. אם מדובר בדירת קרקע למשל, חשוב מאוד לכלול הגנה מפני פריצות. אם מדובר בדירה אשר חלקים ממנה עשויים לעבור שיפוצים בזמן הקרוב, יתכן מאוד שכדאי לכלול ביטוח דירה צד ג' להגנה על עוברים ושבים, וכן הלאה.

 

מה עם הציוד של הדיירים?

מבחינת הדיירים המתגוררים בדירה שכורה, חשוב מאוד לבדוק את נושא ביטוח התכולה, הכלול לעיתים קרובות בתוך ביטוח הדירה. ביטוח תכולה מגן למעשה על הרכוש הנמצא בבית, ולא רק על המבנה עצמו. חלק מהדירות, כוללות ציוד רב של בעל הבית, ולכן יש לו אינטרס מובהק לכלול ביטוח תכולה כחלק מביטוח הדירה שלו. דירות אחרות לעומת זאת, ממולאות בציוד אשר שייך לדיירים בלבד, ולכן לבעל הבית אין אינטרס לעשות ביטוח תכולה, והאחריות לכך היא על הדיירים.

יד ומבנה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך