בקשה לתיקון מידע וההשפעה על דירוג האשראי

בקשה לתיקון מידע בלשכת האשראי היא אפשרית ואף רצויה. כ

שיש לפלוני דירוג אשראי נמוך, זה בדרך כלל בגלל דוח ריכוז נתונים המסמן כי אין ביכולתו לעמוד בהחזרי הלוואות.

וכשיש דירוג אשראי נמוך, חשוב לבדוק מה ניתן לעשות כדי לשנות זאת.

בואו נבין כיצד בקשה לתיקון מידע ב-BDI תשפיעה על דירוג האשראי.

אמנם החוק של דירוג אשראי קיים בארה"ב כבר שנים רבות, אבל בישראל הוא נכנס לתוקפו רק בשנים האחרונות. החוק של דירוג אשראי אומר את הדבר הבא: ביכולתו של ספק אשראי לדלות מידע מלשכת האשראי. לרוב, ספק האשראי (נותן ההלוואה) ידלה את המידע לגבי לקוחות פרטיים אשר מבקשים להנות מנטילת הלוואה.

 

דירוג אשראי ודוחות ריכוז נתונים ב-BDI – מה צריך לדעת?

במידה שדירוג האשראי חוזר חיובי וגבוה, ספק האשראי בד"כ יעניק את ההלוואה ללקוח הפרטי. יחד עם זאת, במקרים מסוימים המידע עשוי להיות לא מעושכן בלשכת האשראי, מה שיוריד את ניקוד האשראי של פלוני.

במקרים רבים דירוג אשראי חוזר נמוך מבדיקתו, ולו בגלל שהמידע ב-BDI אינו מעודכן. ה-BDI היא לשכת האשראי בישראל. המאגרים בלשכת האשראי לא תמיד מעודכנים, מה שמצריך תיקון BDI. אם לדייק את המילים, אז זה לא שאתם מתקנים ומשנים את ה-BDI. מאחר שה-BDI היא לשכת אשראי, אתם מבקשים תיקון של דוח ריכוז הנתונים ב-BDI.

 

כיצד בקשה לתיקון מידע משפיעה על דירוג אשראי

בקשה לתיקון מידע משפיעה על דירוג האשראי, לכאן או לכאן. לרוב, מבקשים בקשה לתיקון מידע כאשר מסורבים לקבל הלוואות. בין אם משכנתא או הלוואת בלון, בדרך כלל ספק האשראי וההלוואה יבקש ממכם את דירוג האשראי שלכם.

אם בסוף ההליך של תיקון דוח ריכוז הנתונים אתם זוכים לקבל הלוואה, הרי שכנראה שהיה במאגרים מידע לא מעודכן לגביכם. בכדי לבצע שינוי דוחות מידע של BDI, צריך גם כל לבצע בדיקת BDI. זאת, תוכלו לעשות באמצעות הסיוע המקצועי של חברות המתעסקות בתחומים של ניקוי BDI.

 

תיקון דוחות לא מעודכנים בלשכת האשראי

עוד חשוב לציין, את תיקון המידע יש לבצע באמצעות מקצוענים בלבד. לא מומלץ לעגל פינות אל מול לשכת האשראי, גם לא מומלץ למסור נתונים שקריים בכדי להעלות את דירוג האשראי. בשורה התחתונה, זה יכול לעשות לכם עוול בעתיד. אתם תהיו עשויים למצוא את עצמכם בסיטואציה בה אתם מקבלים הלוואה מבלי שתהיה לכם יכולת להחזירה.

לידיעתכם, דירוג אשראי נמוך יכול לנבוע כתוצאה מפשיטת רגל, חובות כספיים, הלוואות שטרם נסגרו ועוד. אם אתם מעוניינים להעלות את דירוג האשראי שלכם, יהיה חשוב לעדכן אל מול לשכת האשראי את הנתונים הנ"ל. למשל, אם סיימתם הליך פשיטת רגל, ייתכן שצריך לעדכן זאת ב-BDI.

 

איש וכרטיסים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »