מה זה דוח נתוני אשראי?

כולנו מבצעים פעולות פיננסיות שונות ומגוונות, דוגמת שימוש בכרטיסי אשראי, הלוואות ותשלומים שוטפים אחרים. כלל הפעולות הפיננסיות הללו מרוכזות תחת דו"ח אחד – דו"ח נתוני אשראי. מי מרכז את הדו"ח הזה, ומהן המשמעויות הנלוות לדו"ח נתוני האשראי? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

דוח נתוני אשראי – נעים להכיר

דוח נתוני אשראי הוא דוח פיננסי, המכיל מידע מפורט בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית של אזרחי ישראל שעברו את גיל 18. הדוח כולל פירוט מלא של היסטוריית האשראי שלכם, דוגמת שימוש באשראי, עמידה בתשלומים שוטפים, אוברדראפט, שעבודים, פסקי דין נגדכם ונתונים פיננסיים נוספים.

 

מהן המטרות לשמן הוקם מאגר נתוני האשראי?

מאגר נתוני האשראי הוקם במטרה לסייע לנו, כלקוחות, וזאת באמצעות הגברת התחרות בשוק האשראי, הרחבת הנגישות לשימוש באשראי וצמצום ההפליה במתן אשראי. וכן במטרה לסייע לבנקים והחברות הפיננסיות לשיפור הביצועים שלהם, באמצעות דירוג האשראי, המהווה מעין ציון ללקוח על התנהלותו הפיננסית.

 

מי עורך ומפיק את דוח נתוני האשראי?

דוח נתוני האשראי נערך על ידי חברות פרטיות – לשכות לדיווחי האשראי, אשר קיבלו מהמדינה הרשאת גישה והתחברות למאגר הנתונים הפיננסי. לשכות לדיווחי אשראי אוספות את המידע מרשומות ציבוריות, סוכנות גבייה, סוכנויות אשראי וגופים נוספים שדיווחו על היסטוריית התשלומים שלכם.

בין הלשכות העיקריות לדיווחי אשראי, ניתן למצוא את: BDI, DB credit וקו מנחה. פעילותן של לשכות אלו כפופות לחוק דיווחי האשראי ונתונות תחת הפיקוח של הלשכה להגנת כספי הצרכן. על אף שפעילותן היא אחת, הרי שלכל לשכה קיימת שיטת הדיווח שלה, המבוססת על המידע שקיבלה ושיטת ניקוד ייחודית לה.

 

כיצד קוראים את דוח נתוני האשראי?

דוח נתוני האשראי מכיל מספר מידעים וביניהם: פרטים אישיים, תמונת מצב של חשבונות הבנק, היסטוריית תעסוקה, חשבונות אשראי וסטאטוס הלוואות, אוספים ורישומים ציבוריים וכן את רשימת החברות שהוציאו את דוח נתוני האשראי שלכם.

כאשר קוראים את דוח נתוני האשראי, חשוב לשים לב לדיוק המידע והפרטים המופיעים בדוח, היות ולכל טעות קטנה עלולה להיות משמעות נלווית על התנאים הפיננסיים שתוכלו לקבל ובמיוחד בכל הקשור להלוואות.

 

מה עושים במקרה של טעות בדוח או דירוג אשראי שלילי?

טעות בדוח או דירוג אשראי שלילי, יכולים כאמור להקשות עלינו לקבל הלוואות בתנאים מיטביים ולכן, עם גילוי הטעות ניתן יהיה להגיש ערעור באמצעות מערכת מקוונת לערעורים, כאשר מומלץ יהיה לגבות את טענותיכם בהוכחות ומסמכים. במקרה של דירוג אשראי שלילי, מומלץ יהיה לפנות לחברה מקצועית, שתפרוש בפניכם את האפשרויות לשיפור דירוג האשראי.

 

לסיכום

דוח נתוני אשראי הוא דוח פיננסי, המופק על ידי חברות פרטיות (לשכות לדיווחי האשראי) ומכיל מידע מפורט אודות היסטוריית הפעילות הפיננסית שלנו. אחד הפרטים המשמעותיים ביותר בדוח הוא דירוג האשראי שלנו, המאפשר לנו לקבל הלוואות בתנאים אופטימליים. לפיכך, עם גילוי טעות בדוח או דירוג שלילי, מומלץ לפנות לחברה מקצועית להתייעצות.

דוח אשראי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »