דמי מחלה עקב תאונת דרכים

תאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, אשר מלבד אי הנעימות והפגיעות הפיזיות שייתכנו בעקבותיה, היא עלולה אף להשפיע עלינו בטווח הארוך ולפגוע ביכולת ההשתכרות שלנו. לכן, חשוב להכיר את האפשרות לקבל דמי מחלה עקב תאונת הדרכים, כפי שנראה במאמר הבא

 

תאונות דרכים והשפעתן על חיינו

הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שתאונות הדרכים אחראיות על פציעתם של אלפי אנשים מידי שנה ולמותם של מאות, באופן ההופך את תאונת הדרכים לאירוע מטלטל ובעל השלכות מהותיות על חייהם של המעורבים באירוע. אחת ההשלכות המשמעותיות הנובעות מהתרחשותה של תאונת דרכים ופגיעה גופנית של מי מהמעורבים בה, היא ההשלכה לטווח הארוך של פגיעה זו, המתבטאת בעיקר בפגיעה ביכולת ההשתכרות לזמן ממושך, באופן הפוגע בשגרה ובאיכות החיים אליה הורגלנו.

 

תביעת הביטוח לאחר התאונה

על פי חוק, כל בעל רכב במדינת ישראל מחויב להחזיק בביטוח חובה לרכב, ביטוח המעניק כיסוי לנזקי גוף שנגרמו לבעל הרכב ו/או למעורבים אחרים באירוע. לפיכך, אדם שנפגע בתאונת דרכים, יכול להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שלו או של הנהג הפוגע, בהתאם לנתוני התאונה הספציפית שהתרחשה וכפי שתוכלו לראות באתר https://fclaw.co.il.

הפיצוי שתקבלו מחברת הביטוח צריך להיות מורכב ממגוון פרמטרים, כמו טיפולים רפואיים ושיקום, כאשר בין הפרמטרים הללו נמצא גם תשלום הפיצוי עקב אובדן כושר השתכרות, באופן זמני או קבוע. נראה אם כן, כי תביעת הביטוח מהווה פיתרון אידיאלי למצב מצער זה, אך אם נבחן היטב את הדברים, נגלה כי תביעות אלו נמשכות לרוב לא מעט זמן.

 

מהם דמי מחלה עקב תאונת דרכים?

תביעת ביטוח החובה אמנם נועדה לספק לנו פתרון להוצאות הכלכליות שנכפו עלינו, כמו גם לפגיעה ביכולת ההשתכרות שלנו. אך ייתכן בהחלט, שיעבור זמן רב עד לקבל הפיצויים הללו ולכן, עלינו לדאוג לאפשרות למזער את הנזקים הפיננסיים העלולים להיגרם לנו כתוצאה מהפסקת העבודה שלנו.

אחת האפשרויות שנועדו לספק לנו רשת הגנה וביטחון כלכלית במקרה של הפסקת מחלה כתוצאה ממחלה, היא דמי המחלה הקבועים בחוק ומאפשרים לכל עובד לנצל מכסת ימי מחלה מסוימת, אותה ניתן לממש גם במקרה של מחלה עקב תאונת דרכים.

 

כיצד ניתן לממש את ימי המחלה?

את ימי המחלה המגיעים לכל עובד, ניתן לממש במצבים של הפסקת עבודה בעקבות אי כושר חלקי או מלא, זמני או קבוע ובאופן המונע ממנו לבצע את עבודתו כפי שהיה לפני קרות המחלה. מי שאחראי על קביעת אי כושר עבודה הוא רופא מוסמך, המעניק "אישור מחלה". כדי לממש את ימי המחלה המגיעים לנו, עלינו להוכיח כי מדובר בהיעדרות מהעבודה כתוצאה מתאונת הדרכים וזאת באמצעות הצגת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן את אישור המחלה שקיבלנו מהרופא.

 

לסיכום

תאונת דרכים היא לצערנו אירוע די שכיח בשנים האחרונות ובעל השלכות מהותיות לטווח הארוך, ביניהן פגיעה בכושר ההשתכרות שלנו. כדי להתמודד עם פגיעה כלכלית זו, ניתן לתבוע את ביטוח החובה וכן לדרוש את דמי המחלה המגיעים לנו על פי חוק, ממקום העבודה.

תאונת דרכים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »