האם כדאי לרכוש ביטוח בית משותף כשוכרים בדירה?

שוכרים דירה? לא משנה אם אתם סטודנטים שנה א' במכללה או בעלי משפחה ברוכת ילדים, חשוב שתבטחו את עצמכם, כך שביום מן הימים לא יוכלו לתבוע אתכם בסכום פיצויים גבוה כתוצאה מתביעת נזיקין.

שלא תגידו שלא ידעתם, לפניכם כל המידע על ביטוח מבנה משותף לשוכרים דירה.

פנו דקה ועשר שניות מזמנכם כדי לקרוא את המאמר הזה, הוא עשוי לחסוך לכם המון כסף.

האם כדאי לרכוש ביטוח משותף כשוכרים בדירה? לפניכם כל המידע הרלוונטי.

 

לא חותמים על חוזה שכירות לפני שמוודאים את נושא הביטוח

לפני חתימת חוזה בין שוכר למשכיר, חובה על השוכר להמציא ערבויות לכיסוי התחייבויותיו הכספיות, כדוגמת: ערבים, שטר ביטחון או ערבות בנקאית. חשוב שגם אתם, שוכרי הדירה, תעמדו על זכויותיכם ותבררו עם המשכיר לגבי ביטוח בית משותף – האם קיים ואילו נזקים הוא מכסה. ביטוח בית משותף עשוי להכיל מספר סעיפים שונים, ביניהם: ביטוח מבנה, הכולל את השטחים המשותפים לדיירים, ומבטח אותם מפני שריפה, התפוצצות בצנרת, פיצוץ בלון גז, פריצות ועוד. בנוסף עשויה הפוליסה לכלול ביטוח צד ג', במקרה בו אחד מדיירי הבניין או האורחים שביקרו בו, נפצעו בחלקים המשותפים בבניין עקב רשלנות הדיירים. סעיף שלישי מתייחס לחבות מעבידים, במקרה שכתוצאה מרשלנות אחד מהעובדים שפעל בשירותיו של ועד הבית, נפצע כתוצאה מרשלנות.

נושא הביטוח של הבית המשותף, צריך להיות כתוב מפורשות בחוזה בין המשכיר לשוכר.

 

ביטוח מבנה בית משותף לדייר הגר בשכירות

במידה והמשכיר מסרב או לא מעוניין בתחום של ביטוח בית משותף, חשוב שהשוכר ירכוש פוליסה שתבטח אותו מפני תשלום על נזקים שנגרמו ברשלנות או כתוצאה מנזקי מזג אוויר ופגעים אחרים, זאת בשל העובדה, כי במסגרת חוזה השכירות השוכר חותם על כך שעליו להחזיר את הבית לבעליו, בתום תקופת השכירות, כשהוא שלם ותקין, ונשמר כך לאורך כל תקופת השכירות. ביטוח בית משותף יכול לכלול הרחבה הכוללת גם נזקים שקרו לדירה עצמה. ביטוח זה מהווה הגנה על כל צרה שלא תבוא, במידה ולמבנה ייגרמו נזקים קשים, בשלהם יהיה חשוף השוכר לתביעת פיצויים בסכומים גבוהים.

 

מהי תביעת שיבוב?

שיבוב או תחלוף, זהו מצב בו רשאית חברת הביטוח לתבוע צד שלישי בגין פיצויים ששילמה למבוטח. כך, שאף במידה ובעל הדירה מבוטח בפוליסה של ביטוח בית משותף, עלול השוכר להידרש לתשלום הפיצויים ששולמו לבעל הדירה.

 

כיצד רצוי לנהוג?

יש לבדוק 2 דברים חשובים בחוזה השכירות:

  1. יש לפרט בחוזה השכירות כי אין השוכר חייב בתשלום נזקים שעשויים להיגרם למבנה מפאת אירוע חיצוני ובלתי תלוי.
  2. במידה ובעל הדירה מחזיק בפוליסה, חשוב להגיע להסדר ורכישת פוליסה משותפת שתכלול זיקה משותפת לבעל הדירה ולשוכר. ישנה אפשרות לדרוש מחברת הביטוח לוותר על זכות השיבוב מהשוכר של הדירה.

אם אינכם מצליחים להשיג חוזה בו מצוינים אחד משני סעיפים אלו, חשוב ביותר שתרכשו פוליסת ביטוח בית משותף, כדי להגן על עצמכם על כל צרה שלא תבוא.

 

מחשבון ובית

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »