איך לוודא שהביטוח בריאות שלכם מכסה אתכם?

ביטוח בריאות מכיל כיסויים רבים ולא כל ביטוח בריאות יכלול את כל הכיסויים. אם אתם רוצים להיות מכוסים בביטוח בריאות מקיף, תצטרכו לבדוק את העניים מול חברת הביטוח שמבטחת אתכם. כאן ריכזנו עבורכם מידע על ביטוח בריאות ועל מה שחשוב לדעת בנושא. מוכנים? בואו נצא לדרך…

 

מה זה ביטוח בריאות?

יש ביטוח בריאות ממלכתי ויש ביטוח בריאות פרטי. חשוב להבדיל ביניהם. על פי חוק הבריאות הממלכתי, כל אזרח בישראל מבוטח בביטוח בריאות מטעם המדינה באמצעות חברות בקופת חולים.

קופות החולים באו והציעו ביטוח  נוסף על הביטוח הבסיסי והחינמי, לביטוח זה קוראים ביטוח משלים או שב"ן. קופות החולים מציעות רמות שונות של ביטוחי בריאות, מתמחרות אותן בהתאם והמבוטחים יכולים להנות מטיפולים רפואיים חינמיים או מסובסדים משמעותית.

לעומת זאת, ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח הנרכש דרך חברות ביטוח פרטיות כמו הראל, מנורה, איילון ועוד. ביטוח זה מכסה עלויות טיפולים רפואיים שלא נכללים בסל הבריאות, הביטוח כולל מגוון כיסויים כמו מימון ייעוץ עם רופא מומחה, עלויות ניתוח, עלויות תרופות יקרות, השתלת איברים ועוד.

 

איך בודקים מה ביטוח הבריאות כולל?

יש לכם ביטוח בריאות על שימכם ואתם לא יודעים מהם הכיסויים הנכללים בביטוח, אתם רוצים להיות בטוחים ככל האפשר ולכן הגיע הזמן לערוך בדיקת ביטוחים. לצורך כך נכנסים לאתר הר הביטוח הממשלתי, מזינים נתונים אישיים להזדהות ומפיקים דו"ח ביטוחים קיימים. כעת יש לכם את רשימת הביטוחים הקיימים על שימכם.

זה הזמן להדוק אם יש לכם עוד ביטוחים בקופת החולים, דרך העבודה וכדומה. בשלב הבא התחילו להצליב נתונים ולבדוק אם יש ביטוחים כפולים ומהם הביטוחים הטובים יותר. לצורך כך מומלץ להיעזר באיש מקצוע בתחום הביטוח.

מי שאין לו את הידע הנדרש לכך, לא יודע על מה נכון להתעכב ומה יש לשנות. יש הרבה שיש להם ביטוח סיעודי לדוגמא, גם במסגרת קופת החולים וגם במסגרת הביטוח הפרטי, לעומת זאת, יש כאלו שאין להם בכלל ביטוח כזה והם עלולים למצוא את עצמם חסרי אונים מול מצב רפואי סיעודי, מבחינה כלכלית.

 

מה ביטוח בריאות פרטי כולל?

ביטוחי הבריאות הנמכרים היום, כוללים כולם את אותו בסיס כיסויים. אך בשל התחרות הגבוהה בענף הביטוח, חברות הביטוח מתחרות על המבוטחים ולכן הן מוזילות מחירים ומוסיפות כיסויים נוספים כרצונן.. כך יתכן מצב בו אתם יכולים לקבל באותו מחיר שאתם משלמים על הביטוח שלכם, כיסויים מקיפים יותר ואתם אפילו לא יודעים על כך.

מי שחי בעולם הביטוח ידע לזהות מקרים כאלו והאדם הנכון לפנות אליו במקרה כזה הוא סוכן ביטוח אמין. כך תוכלו להרחיב את ביטוח הבריאות שלכם ולוודא שאתם אכן מכוסים מפני כל נזק אפשרי שניתן להתמגן מפניו.

ביטוח בריאות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »