הגנה על רכושך: כיצד זיוף מסמכים משפיע על עסקאות משכנתא

עסקאות משכנתא הן בין העסקאות היקרות ביותר שהאדם הממוצע יבצע במהלך חייו. בהתאם לכך, תהליך קבלת המשכנתא נחשב לתהליך בירוקרטי בעיקרו, הדורש מהצדדים להציג ולחתום על מספר רב של מסמכים.

הצגת מצג שווא בדמות מסמכים מזויפים, יכולה בהחלט להשפיע על עסקאות המשכנתא. כיצד בדיוק ואיך ניתן להתגונן ממקרים כאלו? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

תהליך לקיחת המשכנתא והמסמכים הנלווים

רכישת דירה היא חלומם של ישראלים רבים, כאשר מחירי הנדל"ן הגבוהים מביאים את רובם המוחלט של הזוגות לפנות אל הבנק במטרה לקבל הלוואת משכנתא מעבר להון העצמי שהצליחו לגייס. היות ומדובר בהלוואה לטווח הארוך ובסכומים נכבדים, בתהליך הבירוקרטי של לקיחת המשכנתא על מבקשי המשכנתא לדאוג ולהציג את המסמכים העיקריים הבאים:

  1. טופס בקשת הלוואה
  2. מסמכי זיהוי – תעודת זהות / דרכון
  3. תלושי משכורת של 3 החודשים האחרונים + טופס 106 המתייחס לשנה הקודמת
  4. אישורי הכנסה ממקורות אחרים (קצבאות, דמי מזונות וכדומה)
  5. מסמכים הנוגעים לחשבון הבנק (דפי חשבון, שיק בנקאי ועוד)

מסמכים

זיוף מסמכים במטרה להציג מצג שווא

עוד לפני שנראה כיצד זיוף מסמכים משפיע על עסקאות המשכנתא, כדאי לדעת כי זיוף מסמכים במטרה להציג מצג שווא, מהווה עבירה פלילית שעונשה יכול להגיע עד לכדי מאסר בפועל ולתקופה מקסימלית של עד 5 שנים במידה ופעולת זיוף המסמכים נעשתה בנסיבות מחמירות.

פעולת זיוף המסמכים יכולה לנבוע ממגוון סיבות – ליצור מצג שווא, להימנע מעונש על עבירה, להרוויח ממכירת המסמך כאשר הקונה חושב שמדובר במסמך מקורי ועוד. עם התפתחות הטכנולוגיה והאמצעים הדיגיטליים, תופעת זיוף המסמכים הפכה לנפוצה ושכיחה במיוחד, כאשר אחד התחומים בהם ניתן להיתקל במסמכים מזיופים הוא בעסקאות המשכנתא.

 

כיצד זיוף מסמכים משפיע על עסקאות המשכנתא?

זיוף מסמכים יכול להשפיע על עסקאות המשכנתא בשני היבטים עיקריים:

 

שיקולי כדאיות

לפני רכישת הנכס אנחנו מבצעים בדיקות ושיקולי כדאיות שונים ומסתמכים בין היתר על מסמכים שונים שבעלי הדירה מציגים לנו – נסח טאבו, טפסי ארנונה, תשריטי דירה ועוד. זיוף של אחד המסמכים הללו, יכול בהחלט להשפיע על שיקולי הכדאיות שלנו ולגרום לנו לקחת הלוואת משכנתא על נכס שייתכן ולא היינו קונים.

סְבִירוּת

קבלת משכנתא

תופעת זיוף מסמכים נפוצה גם בעת לקיחת משכנתא, כאשר הקונים מציגים מסמכים מזויפים המעידים על איתנות כלכלית וגורמים לבנק לתת להם הלוואת משכנתא בתנאים משופרים.

 

כיצד ניתן להתגונן מפני מסמכים מזויפים בעסקאות משכנתא?

בכדי להגן על הרכוש שלנו ולהפחית את הסיכויים להיתקל במסמכים מזויפים, חשוב להיוועץ בעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, בעל הידע והכלים המקצועיים לבחון את מהימנותו של כל מסמך ולזהות מבעוד מועד מסמכים מזויפים.

 

לסיכום

תהליך לקיחת המשכנתא דורש להמציא לא מעט מסמכים ובתקופה האחרונה אנחנו עדים לתופעת זיוף מסמכים, המשפיעה בין השאר על עסקאות המשכנתא, הן במועד קבלת המשכנתא והן בשלבים המוקדמים לכך. בכדי להגן על הרכוש שלנו ולצמצם את הסיכויים להיתקל במסמכים מזויפים, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום.

תכונה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »