האם ההשקעה בביטוח מחלות קשות הינה השקעה משתלמת

ביטוח בריאות פרטי מספק כיסוי ביטוחי למקרה שתצטרכו טיפולי ושירותים רפואיים שאינם נמצאים בסל הבריאות הממלכתי, או שקשה מאוד להשיג אותם בגלל המתנה ארוכה וכן הלאה.

רוב מרכיבי ביטוח הבריאות הפרטי מכוסים באמצעות שיפוי – כלומר, אתם משלמים והביטוח מחזיר לכם את הכסף.

אבל ביטוח מחלות קשות הוא שונה. הוא מספק פיצוי כספי מוגדר מראש בכל מקרה של מחלה קשה חו"ח, אשר מוגדרת בפוליסה של המבוטח.

 

הגדרה ביטוחית למחלות קשות

חברות הביטוח מספקות רשימה ארוכה של מצבים רפואיים, הנכנסים תחת ההגדרה של "מחלות קשות" אשר יש להם כיסוי עם ביטוח מחלות קשות:

טרשת נפוצה (מחלה אוטואימונית), התקף לב, שבץ מוחי, ניתוח מסתמי לב, ניתוח מעקפים, ניתוח אבי העורקים וקרדיומפטיה ועוד.

הגדרה זו יכולה להשתנות מפעם לפעם, או להתעדכן, כאשר הרשימה המלאה היא ארוכה הרבה יותר וכוללת גם מחלות כמו סרטן.

הכיסוי הביטוחי במקרה של מחלות קשות מספק סכום כספי חד פעמי שמטרתו לספק מענה ראוי (בהתאם לסכומים המוגדרים בפוליסה) לטובת טיפולים נחוצים, פרנסת המשפחה וכן הלאה.

חשוב לציין כי במקרים מסוימים, של אירוע רפואי חוזר, המבוטח יכול לקבל את הפיצוי הביטוחי פעמיים או שלוש.

 

ביטוח מחלות קשות או ביטוח בריאות

ביטוח מחלות קשות משמש תוספת, או המשך לביטוחי בריאות פרטיים, כמו גם לביטוח אובדן כושר עבודה.

כדי לוודא שאתם באמת צריכים ביטוח כזה, כדאי לבחון את היסטוריית המחלות הקשות במשפחה, שכן אם יש מחלות כאלה במשפחה, ייתכן שכדאי אפילו לרכוש פוליסה מוגדלת.

ביטוח בריאות הפך אמנם לביטוח חובה בעיניי אנשים רבים ויש לכך סיבות טובות, בעיקר כאשר מדובר על ביטוח בריאות משפחתי, שכן במקרה של מחלה קשה, המבוטחים יכולים לקבל את הוצאות הטיפולים הרפואיים דרך ביטוח הבריאות, אבל הוצאות נוספות, אובדן כושר עבודה והפסדים כספיים נוספים, הנובעים מהמצב הרפואי הקשה, ניתן לקבל עבורם פיצוי רק באמצעות ביטוח מחלות קשות.

כדי לקבוע את סכום הפיצוי שתקבלו במקרה של הפעלת הביטוח, ,חברת הביטוח מתייחסת לגובה הפרמייה שלכם – כלומר, כמה אתם משלמים בחודש עבור הביטוח, אם כי גובה הפרמייה נקבע גם לפי גיל המבוטח.

כדי להבטיח שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם, חשוב למלא את הטפסים עבור רכישת הפוליסה – ביושרה מלאה, בלי להסתיר מידע, שכן אם תתגלה הסתרת המידע, לא תוכלו לקבל פיצוי בעת הצורך.

כדי לוודא שהפוליסה שלכם מכסה את כל המצבים האפשריים, בדקו היטב את רשימת המחלות והמצבים הרפואיים עבורם ניתן לקבל פיצוי במסגרת הפוליסה. בדקו החרגות מיוחדות המופיעות בפוליסה וכן, באיזה גיל מסתיימת הפוליסה.

 

לסיכום

ביטוח מחלות קשות הוא אחד הביטוחים שהפכו עם השנים לביטוח הנחשב "חובה" בעיניי מבוטחים רבים, אשר מעוניינים לספק לעצמם ולבני המשפחה שלהם את הכיסוי הביטוחי הרחב ביותר עבור הבריאות שלהם. יחד עם זאת, יש לבחון את נחיצות הפוליסה, את גובה הפרמיה ופרטים רבים נוספים, כדי להבטיח שאתם משלמים עבור פוליסה מתאימה ומשתלמת עבורכם.

 

מבוטחים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »