מה החוקים לגבי הדלקת אש בטבע

ישראלים רבים יוצאים לטייל בחיקי הטבע של ארץ ישראל המופלאה. מהצפון הירוק ועד לדרום היבש תוכלו לראות מטיילים רבים שרק רוצים להסתובב עם בני משפחתיהם ולהנות מחיק הטבע של מדינת ישראל. בנוסף לא מעט ישראלים רוצים גם למצוא פינה יפה ולעשות על האש יחד עם בני משפחתם. אך מה החוקים לגבי הדלקת אש בטבע? טוב ששאלתם במאמר זה ננסה לענות לכם על השאלה הזאת.

לפני שאנו נתחיל בחוקים אנו רוצים לציין שהדלקת אש יכולה להתבצע בצורה הטובה והבטוחה ביותר וזה בעיקר תלוי בכם, ככל שתשקיעו יותר מאמץ ומחשבה על איפה ואיך תוכלו להדליק אש כך לא תסתכנו בדוח או יותר מזה תסכנו את חייכם ואת חיי יקיריכם. זכרו שמירה על החוקים היא בעיקר בשבילכם ובשביל הטבע אותו אתם מעוניינים לראות.

 

מה הם החוקים לגבי הדלקת אש בטבע?

  1. החוק החשוב ביותר הוא: אסור להדליק אש באיזורים שבהם לא נאמר במפורש שמותר להדליק אש. זאת אומרת שהדלקת אש נעשת באיזורים מוגדרים וגם אם אתם במקום בו באופן כללי מותר להדליק אש, יהיו איזורים ספציפים בהם תוכלו להדליק את האש.
  2. אסור להשתמש במדליקים- שימוש במדליקים כגון דלקים שונים\גז שלא מאוחסן כראוי הם אסורים בהחלט. ברגע שאתם משתמשים במדליקים אתם לוקחים את הסיכון להתפרצות של אש בצורה לא מבוקרת.
  3. במידה והחלטתם להדליק אש בצורה של מדורה, החוק אומר שמותר להדליק מדורה עד לקוטר של 4 מטרים.
  4. הדלקת אש תהיה מותרת רק אם באפשרותכם לכבות אותה על ידי מים, חול או כל אמצעי כיבוי אחר שברשותכם. אם אין לכם את האפשרות להצליח לכבות את האש אז לא תוכלו להדליק אותה מלכתחילה.
  5. מיקום הדלקת האש- חשוב לראות שהמיקום שאתם ממקמים את המנגל או המדורה שלכם לא יהיה קרובים מידי לצמחייה\יערות, מתקנים דליקים כמו גלוני גז, כמו כן לקווי חשמל וטלפון חשוב לשמור על מרחק סביר.

המלצותינו

  • אנו ממליצים לכם להדליק אש בצורה מבוקרת על ידי שימוש בגרילי הפחם של חברת די אנד אס, חברה משווקת גרילי פחם מהטובים שקיימים בשוק המאפשרים לכם ביטחון בהדלקת האש שלכם ובנוסף הכנה של האוכל אותו אתם רוצים לבשל ברמה הגבוה ביותר.
  • זכרו שכמו שהגעתם לטבע כך חשוב שתחזירו אותו באותה צורה ולכן החוקים הם לא נועדו רק בשבילכם אלא גם בשביל הטבע היקר אותו אנו רוצים לשמר ולהוקיר.

 

לסיכום

ישנן צורות רבות להדלקת אש בטבע, בין אם זה במדורה או במנגל מקצועי והכל תלוי במה המטרה שלכם כשאתם מטיילים ברחבי הארץ אם אתם מעוניינים לייצר אוכל טוב ומושקע או להנות עם החברה מהחום של המדורה ומהטבע שלידכם.

אש

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך