החזר מס על המשכנתא שלכם: איך מבצעים את הבדיקה?

בעידן הנוכחי, רק מעטים מצליחים לקנות נכסים ללא עזרה של משכנתא. במרבית המקרים, החסכונות הקודמים יחד עם ההכנסות השוטפות של אנשים לא מתכנסות למחירי הדירות בארץ, ומכאן הם מבינים שהמשימה העיקרית בהיערכות לקראת רכישה, היא לקיחת משכנתא. לפעמים נדמה שזה מעין לופ שלא יוצאים ממנו, הרי מדובר בסוג של הלוואה שנלקחת לטווח המאוד רחוק ובסכום מאוד גבוה, וזה יוצר השתעבדות תמידית לתשלומי חובות. יחד עם זאת, המשכנתא היא גם סוג של גלגל הצלה. היא מאפשרת לאנשים להיות בעלי נכסים גם כשהם דלי אמצעים כלכליים, ומבטיחה להם קורת גג שרשומה על שמם. לא כולם יודעים, אבל רבים שלקחו משכנתא זכאיים לקבלת החזרי מס עבור זה. לקחתם משכנתא? כך תוכלו לבדוק את זכאותכם.

 

מקור הזכאות להחזרי מס

כשמגיעים לפגישה בבנק לשם קבלת המשכנתא, הנציג מחייב לרוב לחתום על ביטוח מבנה ועל ביטוח חיים כחלק מערבות. חתימה על ערבות היא מחייבת, ורק לאחר שמבצעים את זה מקבלים אישור למשיכת המשכנתא. אותם הביטוחים שאתם חתומים עליהם עשויים להסתכם בסכומים גבוהים מן המשוער. נוסף על כך, האחוז שמופרש מההכנסה שלכם לטובת תשלום לביטוחים השנים, אמור להפחית את שיעור ההכנסה שחייבת במס. הבדיקה שאתם מבצעים, בוחנת בדיוק את הדברים הללו. ייתכן שנגבה מכם מס עודף החל מרגע התשלום הביטוחי, וממצאי הבדיקה יחשפו את פוטנציאל הזכאות שלכם לקבלת החזרים עבור זה. אגב, גם אם עבר זמן רב מהרגע שהתחלתם לשלם משכנתא, אל דאגה! ניתן לבצע בדיקה להחזרי מס עבור מיסים שנגבו מכם במהלך ששת השנים האחרונות.

 

כל הדרכים לבצע בדיקת החזרי מס בגין משכנתא

את בקשתכם להחזרי מס תוכלו להגיש באופן עצמאי. על הבקשה לכלול טופס 135 בצירוף אישור שנתי של פוליסת הביטוח, אותם מגישים ידנית לפקיד שומת מס. עצמאיים שמנהלים את העסק מהבית צריכים להגיש טופס 1301 (דין וחשבון על הכנסות) בסוף שנת המס. לוחות הזמנים ומועדי ההגשה משתנים בהתאם לשנת המס עבורה העצמאי מגיש את הבקשה, אולם כולם צריכים להגיש גם באופן מקוון וגם באופן ידני. חשוב לציין שהגשה עצמאית של טפסים לרשות המיסים היא לא כזו פשוטה, ועלולה לגזול מכם זמן רב, מאחר ותידרשו לגלות ידע בסיסי במיסוי וחוקיו, וכן להתמודד עם בירוקרטיה רבה שבה כרוך התהליך. כיום ישנה דרך פשוטה יותר, והיא פנייה לחברות ייעודיות שינהלו עבורכם את הבקשה. חברות הנמנות עם סוג זה הן למשל אינדיגו פיננסים, אשר הקימה מחלקה שמטרתה להנגיש לעובדים את התהליך, ומציגה בפניהם דרך אטרקטיבית ונוחה יותר לקבל החזרי מס. במסגרת השירות של החברות הללו, מגישי הבקשה מקבלים ליווי אישי וצמוד, ולא צריכים להתמודד לבדם עם מורכבות התהליך.

 

משכנתא

.

 

 

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »