התחדשות עירונית ברחובות – כל מה שצריך לדעת

בין אם מדברים על נס ציונה, רחובות או כל עיר אחרת ברחבי הארץ, התחדשות עירונית מהווה את אחד מהפרויקטים הנפוצים ביותר בישראל בענף הנדל"ן. ורגע לפני שחותמים על פרויקט תמ"א או פרויקט התחדשות עירונית מסוג אחר, בהחלט יש כמה דגשים שחשוב לשנן, לזכור וליישם. 

הבניין שלכם נבנה לפני שנות ה-80, וכעת מציעים לכם פרויקט התחדשות עירונית, או מה שנקרא לפעמים גם "תמ"א"? פרויקטים אלו למעשה משמשים להחייאת שכונות מגורים, כאשר לרוב יהיה מדובר בפירוק מבנים ישנים ומוזנחים וכן החלפתם בבניינים מודרניים. המשמעות היא, מעבר לנושא העיצובי של הבניין, שהמבנה בסופו של תהליך יהיה מחוזק כנגד רעידות אדמה. 

 

הגורמים המעורבים בתהליך התחדשות עירונית

לפני שחותמים על תחילת פרויקט התחדשות עירונית ברחובות או בכל עיר, חשוב להבין דבר או שניים לגבי הגורמים המעורבים בתהליך וכיצד יסייעו לכם. להוציא המון אנשי מקצוע שמעורבים בתהליך כאשר הוא כבר מתחיל, בתחילת הפרויקט הגורמים העיקריים שתצטרכו להתנהל מולם יהיו: 

  • חברת יזמות נדל"ן. 
  • עורך דין התחדשות עירונית. 
  • קבלן הפרויקט.

אם חברת יזמות הנדל"ן מקצועית דיה ובעלת מוניטין בענף, היא בדרך כלל תאפשר לכם להסתייע בעורך דין מטעמה. יחד עם זאת, בד"כ יהיה עדיף להיעזר בעורך דין פרטי מטעם הדיירים, שכן הוא ידאג לאינטרסים שלהם. חשוב לזכור, במקרים בהם בוחרים להיעזר בעורך דין מטעם חברת היזמות, ייתכנו ניגודי עניינים. 

הגורמים המעורבים בתהליך התחדשות עירונית

חברה יזמית מקצרת תהליכים ומשיגה תוצאות מהירות 

כדי להשיג תוצאות מהירות ומדויקות, חשוב להסתייע בחברה היזמית הנכונה לסוג הפרויקט. בראש ובראשונה, חשוב להבין שהפרויקטים האלו של התחדשות עירונית הם פרויקטים שעשויים להימשך שנים רבות. זאת, משום שהתחדשות עירונית כרוכה בקבלת אישור מהעירייה והגורמים הרלוונטיים.

כאשר החברה היזמית יודעת כיצד לפעול ונוקטת באמצעים הנכונים לתפעול התהליך, הפרויקט עשוי להתקצר וכן להיות מדויק יותר בסופו. עם הקשרים העסקיים, הידע והכלים הנכונים, חברת יזמות נדל"ן יכולה להתנהל מול קבלנים וגורמים בירוקרטיים ותפעוליים בצורה הרבה יותר מדויקת.

חברה יזמית מקצרת תהליכים ומשיגה תוצאות מהירות 

אם כך, למה לצפות בתהליך התחדשות עירונית?

קודם כל, תצפו ללא מעט בירוקרטיה שעשויה להיות די מורכבת. ולכן מומלץ להסתייע בחברת יזמות נדל"ן שלא רק בקיאה בתחום, אלא שיש לה ניסיון רב בענף הזה. ככל שהחברה היזמית תהיה עם ניסיון רב, ככה רוב היבטי התהליך יטופלו על ידה בצורה מדויקת. 

ודבר אחרון שחשוב לזכור, צפו להתנגדויות, מקרי בלת"מ למיניהם, חוסרים בחומרי גלם, בעיות באיתור אנשי מקצוע וכדומה. בשורה התחתונה, הפרויקט עשוי להיות מאוד מורכב, אבל בסופו של דבר הוא בהחלט שווה את המאמץ והאנרגיה המושקעים בתהליך.

לסיכומו של עניין, כדי להתחיל בפרויקט ברגל ימין, תאתרו קודם כל חברה יזמית בעלת ניסיון. כשתעשו זאת, בקשו ממנה להתרשם מרשימת הלקוחות שמסוגלים להמליץ על שירותיה. וכך תבחרו נכון בחברה שתעמיד על רגליו את הבניין החדש שלכם. 

התחדשות עירונית ברחובות - כל מה שצריך לדעת

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »