4 טיפים לחישוב אחוזים בצורה מהירה

מכל הפעולות המתמטיות שאנחנו מבצעים במהלך היומיום, כנראה שחישוב אחוזים היא הפעולה החשובה ביותר. עם זאת, הפעולה הזו היא לא כל כך פשוטה במבט ראשון, וכדאי מאוד שתכירו שיטות שונות שיעזרו לכם לבצע אותה בצורה מהירה. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כמה שיטות כאלו.

 

מחשבון אחוזים

הדרך הראשונה וכנראה הטובה והמהירה ביותר היא לחשב את האחוזים בעזרת מחשבון אחוזים. המחשבון הזה רק צריך שתכניסו אליו את הנתונים של האחוזים והוא כבר ידע להחזיר לכם את הערך המדויק שאתם צריכים. הערך הראשון שאותו המחשבון צריך זה המספר הכולל שממנו הולכים להוריד את האחוזים, והערך השני הוא כמובן האחוזים עצמם.

החישוב שהמחשבון יציג לכם הוא הערך הסופי. למשל, אם אתם נמצאים בחנות ואתם צריכים לדעת כמה אתם הולכים לשלם על מוצר מסוים, תכניסו אל המחשבון את המחיר הנוכחי ואת אחוז ההנחה, והוא יוציא לכם את המחיר הסופי.

 

מציאת מספר קרוב לערך הנתון

אפשרות נוספת היא למצוא ערך קרוב שאותו קל לכם לחשב. בסופו של דבר יש אחוזים שכולנו מכירים, כמו מאה, אלף וכיו"ב. אם המספר שממנו אתם צריכים לחשב את האחוזים הוא מספר כזה או מספר שמספיק קרוב אליהם, תוכלו לבצע חישוב בכוחות עצמכם או לפחות לקבל קירוב סביר לערך שאתם צריכים.

זכרו שישנם גם אחוזים שאותם אנחנו מכירים בעל פה, ויכולים לחשב אותם במהירות, אבל זה כבר מוביל אותנו לשיטה נוספת.

 

להסתכל על האחוזים בצורה שנוחה לנו

האחוזים יכולים להיראות כמו מספר לא נעים, אבל אם רק נדע לבצע המרה שלהם לערכים שנוחים לנו הכל יראה לנו הרבה יותר קל. קחו את האחוזים ובצעו המרה לערך קרוב. לצורך הדוגמא, אם אתם צריכים לשלם חמישים אחוז על משהו, אתם פשוט יכולים לחלק את הסכום הנתון בחצי.

10 אחוז הם תמיד עשירית, מה שאומר שכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה פשוט להזיז את הנקודה העשרונית בצעד אחד. ככה נוכל לחשב במהירות אחוזי, או לפחות, כמו במקרה הקודם לקבל בצורה מהירה קירוב די טוב.

מחשבון אחוזים

חישוב ישיר

הדבר האחרון שאותו אפשר לעשות הוא לחשב את האחוזים בצורה ישירה. אחוז הוא פשוט חלק מסוים מתוך מאה, אז מה שאתם יכולים לעשות זה לקחת את המספר הנתון ולבצע מכפלה שלו יחד עם האחזו הנתון ולחלק במאה. זה ייתן לכם את ערך האחוז שלכם מתוך הסכום כולו.

לסיכום

פעולת חישוב האחוזים היא פעולה מתמטית מורכבת, אולם כדאי מאוד שנדע איך לעשות אותה בצורה טובה. האפשרות הראשונה היא לעשות את החישוב בעזרת מחשבון אחוזים ייעודי, שפשוט מחזיר לנו תוצאה מדויקת. אפשרות נוספת היא לעגל את המספר הנתון לערך קרוב או לבצע המרה של האחוזים לערך שאותו אנחנו יודעים לחשב ללא כל קושי.

אחוז

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »