כיצד לפעול אם יש לכם טעויות בדיווח או בתשלום המיסים?

אזרחים רבים במדינת ישראל מתקשים לשמור על התנהלות כלכלית מסודרת ובמקרים מסוימים מוצאים את עצמם מבצעים עבירות מס, שלא במודע. עבירות אלו משתייכות לתחום העבירות הטכניות, להן רשות המס עשויה, על פניו, להגיב יותר בסלחנות. אך עם זאת, חשוב לדעת כיצד לפעול במקרה של טעות בדיווח מס או בתשלום המיסים שלכם. 

 

אל תתמודדו לבד

כמובן שעדיף להימנע מתסבוכות מיותרות וחיכוכים עם רשות המיסים, גוף עוצמתי ורב פעלים שככל שעובר הזמן, כך מרחב הטעויות מולו הולך ומצטמצם. חשוב כמובן למלא את הדוחות השנתיים בצורה מלאה, יסודית ומקיפה, וחשוב מכך- להגישם בטרם מגיע המועד האחרון שנקבע על פי רשות המיסים. אך במידה והרכבת הזאת כבר יצאה מהתחנה, הגיע הזמן להצטייד בשירותיו של עורך דין מס הכנסה בעל ניסיון עשיר במקרים כאלה, שימנע מהמצב להידרדר וייצג את לקוחותיו בצורה הטובה ביותר.

 

שקיפות מלאה

במידה ואכן רשות המיסים יצרה עמכם קשר בנוגע לעבירת מס שבוצעה לכאורה על ידכם, יש לפעול בשקיפות מלאה תוך שיתוף בכל המידע הרלוונטי מולה. כאשר רשות המיסים מבינה כי עומד מולה נישום שביצע טעות שנעשתה בתום לב, כמו למשל דיווח שגוי הנובע מחוסר ידע ולא בכוונת מכוון להתחמק מתשלום מיסים, היא מתחשבת במצבו האישי ובהיסטוריה שלו, ואז ניתן לשאת ולתת בנוגע להקלה בעונש הרלוונטי לעבירה המיוחסת.

 

ליווי צמוד של רואה חשבון

התייעצות עם רואה חשבון היא מנת חלקו של כל עצמאי באשר הוא, שכן הוא אמון על מניעת טעויות שעלולות להתגלגל לכדי עבירות מס. רואה חשבון יוכל לבחון את המקרה, להצביע על הליקויים שבדיווח ולהגיש בשמכם דיווח מתוקן. מדובר בתשלום פעוט לעומת העונשים התלויים מעל אלה המואשמים בעבירות מס כמו תשלום חסר או דיווח לקוי לרשויות.

אחד הדברים האלמנטריים בכל ניהול עסק עצמאי הוא עבודה צמודה עם רואה חשבון מיומן, האחראי על ניהול פיננסי חף מטעויות. לאחר תיקון המצב מול רשות המיסים, יש לדאוג להיעזר בשירותיו של רואה חשבון.

 

מזעור נזקים- רק עם עורך דין מיסים

עורך דין מיסים מכיר את ההתנהלות מול רשות המיסים ובקיא בה לעומק. במידה ונישום נאשם באחת מהעבירות הטכניות שצוינו לעיל, עורך הדין יפעל על מנת לצמצם ככל הניתן את החשדות ואת האישום כנגד הלקוח שלו, על מנת להימנע מהליך פלילי. באפשרותו של עורך דין מיסים מנוסה, למשל, להמיר את העונש הצפוי בקנס מנהלי, זאת אם יוכיח כי העבירות בוצעו בחוסר תשומת לב ובחוסר ידע.

בראש ובראשונה ינסה עורך הדין להימנע ממאסר בפועל, ולאחר מכן ישאף להפחית ככל הניתן את הקנסות הכספיים. מן הרגע בו מתעוררות החשדות נגדכם בנוגע לעבירת מס, יש לפעול ללא דיחוי ולשכור את שירותיו של עורך דין מיסים.

עורך דין מס הכנסה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »