כמה כסף אוכל לקבל חזרה מהמיסים בגין פיצויים?

לפי חוק בישראל, כל עובד אשר התפטר או פוטר זכאי לקבל פיצויים מהמעסיק שלו. יש אנשים שזכאים לסכומים גדולים. רבים אינם יודעים שהסכום של הפיצויים אשר מגיעים לנו הם סכומים אשר פטורים ממס, וישנם סכומים שאף ניתן לקבל עליכם החסר במס. 

 

זכאות לפיצויים

הזכאות לפיצויים מוענקת עבור עובדים אשר פוטרו. אנשים אלו צריכים להיות בעלי ותק של שנה לפחות ממקום העבודה שלהם. אך אם העובד יוכל להוכיח שהוא פוטר מתוך כוונה של המעסיק לא לשלם לו את הפיצויים אשר הוא זכאי לקבל, גם הוא יהיה זכאי לכך, גם אם מדובר על תקופה קצרה יותר משנה אחת.

 

אילו סכומים הם פטורים ממס

לפי החוק שנקבע כי סכום הפיצויים הפטור ממס הוא מחושב בצורה של משכורת ממוצעת אחת לשנה, של העובד. הסכום יכול להגיע עד לתקרה שהיא משתנה מידי שנה. לדוגמא אדם שממוצע השכר שלו בחודש במשך 10 שנים, יהיה זכרי לפטור ממס על פיצויים הגובה של 70,000 ₪. זה הוא סכום יחסית גדול שאותו ניתן לנקות ממס. 

 

סיבות לזכאות ממס בגין פיצויים

ישנם מקרים שכספי פיצויים מופרשים אל המשכורת האחרונה של העובד. דבר זה יכול לקפיצה במדרגה של מס העובד. לאחר מכן יידרש תשלום של מס גבוה יותר מאשר שיעור מס שנדרש. עד לסכום של תקרה מסוימת, יהיו מצבים שניתם לקבל החזר מס בעבור כספי הפיצויים אשר קיבלתם עם המשכורת האחרונה שלכם. 

 

איך מקבלים מס בגין פיצויים

לפי החוק, ניתן להגיש דו״ח שנתי בטופס מספר 1301 בכדי לבקש החזרי מס. החוק מאפשר להגיש את הבקשה, גם עד 6 שנים לאחור לאחר שנגבה המס. כל שנה עליכם להגיש את הטופס בנפרד. זאת אומרת שאם קיבלתם פיצויים מספר של מקומות שונים במהלך השנים, תוכלו להגיש מספר של בקשות בנפקד. גם אם הייתם זכאים לקבל פיצויים מהעבודה שנים האחרונות, חשוב שתעייני בתלוש השכר שקיבלתם ולהדוק האם קיבלתם כספיי פיצויים כחלק מתלוש המשכורת, זה דבר שעשוי לגרום תשלום מס נוסף. אם קרה מצב כזה, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס על תשלום של המס שחרג.

 

איזו דרך עדיפה

ישנם כמה דרכים לקבלת הפיצויים, כמו קבלת פיצויים ברצף קצבה, השארה של פיצויים ברצף הפיצויים, או פריסה של הפיצויים למשך מספר שנים. כל אחת מהדרכים מחייבת בדיקה והתאמה אישית בכדי לחסוך את התשלום מס בצורה הטובה ביותר, אל תחכו, ובצעו החזר מס עכשיו וכך תוכלו לממש את כל הזכויות שלכם. 

 

לסיכום 

לכל עובד שפוטר או התפטר ממקום עבודתו זכאי לפיצויים, אך גם הפיצויים אשר מגיעים לו פטורים ממס. תוכלו לקבל את החזרי המס במספר דרכים, אך מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע בכדי לקבל את ההכוונה המקצועית לקבל את כל אשר מגיע לכם לפי חוק.

מיסים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »