5 דברים שחובה לבדוק לפני שמעסיקים עובד לתפקיד בכיר

לאו שלמדו שירותי אנוש באחת מהמוסדות האקדמיים הרבים שיש במדינת ישראל, יוכלו להעיד שאחד המקצועות המבוקשים ביותר בתחום זה הוא מגייס כוח

אדם.

להיות אדם בעלי יכולת להתחבר לחזון החברה כמו מחשב לראוטר ולזהות מועמדים פוטנציאליים לתפקידים שונים שיוכלו רק לדחוף את החברה קדימה

לגדולות.

כשזה מגיע לגיוס לתפקיד בכיר, מדבור בתהליך מורכב יותר, וישנם לא מעט דברים שחובה לדעת לפני העסקתו של עובד חיצוני לתפקיד בכיר בחברה.

 

אם במועמד עסקינן

כאשר אדם מגיש מועמדות לתפקיד מסוים, בדרך כלל קורות החיים שלו יהיו רוויות בממליצים אפשריים, מה שנקרא "רפרנטים". בתהליך של גיוס עבוד לתפקיד בכיר, חשוב מאוד לדלות כל מידע אפשרי על העובד מהמקורות אשר מציג, ואפילו לעשות סריקה במדיות החברתיות כמו פייסבוק וליקנדאין. כל אלו יוכלו להעיד האם מיקומו בתפקיד בדרג בכיר יהיה יעיל לחברה ויוכל לעמוד בציפיות הדירקטוריון\מנכ"ל.

 

הסתכלות פנים – ארגונית

אמנם תהליך הגיוס של עובדים במקרה של משרות בכירים מאפשר התחלה רעננה עם עובד חדש בדרג בכיר, אך תמיד יהיו את אלו מתוך החברה שישחקו גם הם בקידום, התפתחות ושינוי שכר. לפני העסקת עובד חיצוני, ניתן לעשות קבוצות בוחן ולבחור מועמדים לתפקיד הבכיר מתוך החרה. בתהליכים שכאלה עובדים רבים מגלים עניין קטן מאוד במחויבות שמגיעות עם תפקידים שלצד הגדרתם מצורפת המילה "בכיר". אלימינציה מתוך הארגון מאפשרת הוכחה לצורך לגיוס חיצוני לעובדים.

 

דקדקנות בבדיקת רקע

כאשר בוחנים מועמד חיצוני לתפקיד בכיר בחברה, חשוב מאוד לבדוק איזה כלים חיוניים צבר במשך הקריירה שלו. במקרה שלנו, בעלי תפקיד בכיר בחברות שונות יהיו חייבים להיות קונקרטיים, קוהרנטיים וברורים כשהם באים בממשק עם הגורמים השונים בחברה ומחוצה לה. לכן, חשוב לבדוק בקורות החיים אישורים לכך שלמועמד יש ניסיון בתפקידי הדרכה שונים, תפקידי ניהול וביצוע עבודות שכללו אינטראקציה מרובה עם מגוון גדול ככל האפשר עם אנשים ובעלי תפקידים שונים.

 

שאלון למועמד

דרך כלי זה, ניתן לדלות כמה שיותר מידע לגבי המועמד. השאלון הוא כלי של החברה המגייסת והוא יכול להיות מותאם לדליית המידע שרלוונטי אך ורק לחברה. על סמך הנתונים שמתקבלים משאלון\נים אלו, יכול להתקבל קנה מידה ברור יותר לגבי המועמד ויכולותיו, הרבה מעבר למה שניתן להבין מקורות החיים.

 

חוזה העסקה

חוזה זה, במיוחד כשמדובר בתפקיד בכיר, חייב להיות ברור ומתגמל. מן הסתם, המילה "מתגמל" היא משתנה בהתאם לתפקיד ולמה שהחברה יכולה להציע. החוזה חייב להיות קריא, ברור וכמובן – מגן על האינטרסים של החברה. עליו לכלול סעיפים הנוגעים להגנת המידע של החברה, הסכם סודיות, שותפות מלאה לתהליכי החברה וכל היוצא בזאת. גיוס לתפקיד בכיר הוא שלב משמח למועמד, אך על המערכת לשמור על עצמה בכל מחיר.

 

לחיצת יד

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »