מהי מסלקה פנסיונית ואיך להיעזר בה

קיימות אפשרויות שונות לבצע חסכון כספי, הכוללות בין היתר תוכניות לחסכון עבור הפנסיה.

מסלקה פנסיונית מאפשרת לחוסכים לקבל מידע עבור החסכונות בצורה נגישה.

מהי המסלקה ואיך ניתן להיעזר בה? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה הכוונה במסלקה פנסיונית?

מערכת סליקה פנסיונית או בשמה הנוסף מסלקה פנסיונית היא תשתית של טכנולוגיה שמנגישה מידע הקשור בפנסיה וקופות גמל וכן, ביצוע של פעולות בתחום. המסלקה התחילה לפעול ביוני 2013 והוקמה על – ידי 'נס טכנולוגיות' ומופעלת באמצעות חברת הבת שלה 'סוויפטנס'.

 

מה היא עושה?

המסלקה מציגה נתונים הקשורים לחסכונות הקשורים לפנסיה ומאפשרת העברה של חסכונות מגוף אחד לאחר בצורה פשוטה ואמינה. באופן זה היא מסייעת ומייעלת את התהליכים של חברות הביטוח ושל קרן פנסיה וכן, נותנת ייעוץ בתחום הפנסיוני לאנשים החוסכים עם מידע זמין שמקבלת מהחברות הללו. בצורה זו היא מקלה על כלל הגורמים בשוק, היצרנים שהם חברות הביטוחים, המפיצים והמעסיקים ובדגש על הסיוע שמאפשרת לחוסכים.

 

איך הכל התחיל?

המסלקה הפנסיונית עשתה תהליך של 4 שלבים עד שהגיעה למקום שהיום נמצאת בו. ראשית, התקיימה העברת מידע מהגופים הקשורים בתחום למקצוענים העוסקים בייעוץ ושיווק פנסיוני. בשלב השני, אנשים שחוסכים לפנסיה יוכלו לפנות ולקבל את המידע לגבי החסכונות שלהם. שלב שלישי, המסלקה תעביר את הכספים של החוסכים בין גופים שונים הקשורים לחסכון הפנסיוני. בשלב האחרון, המעסיקים יוכלו גם להעביר כספים עבור העובדים שלהם באופן בטוח.

 

איך תוכלו להיעזר בה

כיום, כל אדם המעוניין לבקש מידע הנוגע לחסכון הפנסיוני שלו יכול לעשות זאת באמצעות המסלקה. המידע שתוכלו לקבל קשור לכל דבר שנוגע לפנסיה שלכם כגון: קרן פנסיה, קופת גמל, קרן השתלמות, ביטוחי מנהלים ועוד. כאשר תשלחו בקשת סיוע למסלקה יש שני סוגי בקשות שתוכלו לבקש, הראשון הוא מידע כללי שתוכלו לקבל מכלל הגופים המוסדיים והשני, הוא מידע על מוצר פנסיוני ספציפי במידה ותתנו את פרטי המוצר.

 

אחרי שבדקתם

לאחר שימוש במסלקה פנסיונית ובדיקה של הנתונים שלכם תוכלו לבדוק ולהשוות בין קופות גמל שונות או קרן פנסיה וקרן השתלמות על מנת להבין מה עדיפה לכם. כך למשל תוכלו להיעזר באתר לירות באמצעותו ניתן לבצע השוואות בין כלל האופציות לחסכון וכך להבין מה המשתלמת ביותר עבורכם. מערכת האתר סוקרת בצורה ממוקדת אופציות אחרות לתיקי השקעות וסוגי קרנות וכך מדייקת עבורכם את הטובה ביותר.

בסיכומו של דבר

המסלקה הפנסיונית היא דרך המאפשרת לכל חוסך להכיר ולקבל מידע אודות החסכונות שלו בצורה יעילה ופשוטה, בין היתר קופות גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה ועוד. כל אדם חוסך, ראשי לקבל מידע אודות חסכונותיו בצורה נגישה. בנוסף, במידה ומעוניינים קיימת אופציה לבחון ולהשוות בין חברות שונות העוסקות בתחום ולהבין מה המשתלמת ביותר עבורכם, דרך אתר לירות.

דולרים וקופה

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »