משרדים להשכרה בחלל עבודה משותף – האם זה כדאי?

בשביל לענות על השאלה האם משרדים להשכרה בכלל עבודה משותף הם עסק משתלם? צריך לפרק לגורמים את נושא החללים המשותפים להשכרה בכלל ושל המשרדים בתוכם בפרט. אבל תחילה בואו נבין מה האופציות הקיימות בחינת משרדים להשכרה בתוך חללי העבודה?

גדלים שונים המתאימים לצרכים שונים

ראשית ישנם משרדים אישיים, כאלו המאפשרים עבודה נוחה לאדם בודד. משרדים מהסוג מעניקים פרטיות לעבוד, שקט לקיום שיחות טלפון או פגישות. משרדים קטנים טובים מאוד לעצמאיים אשר צריכים לקיים פגישות רבות או פשוט זקוקים לשקט בכדי להתרכז. משרדים נוספים הקיימים הינם משרדים גדולים יותר אשר מאפשרים התמקמות של מספר עובדים, בהתאם לגודל המשרד. משרדים גדולים מהסוג מאפשרים לצוות של חברה קטנה ומתפתחת לשבת יחד וליהנות מהפרייה ההדדית ומעבודת הצוות אך לא להיות מושפעים לרעשי חוץ שקיימים באופן-ספייס.

עובדת חברה

היתרונות של חללי עבודה משותפים

אז קודם כל אם נסתכל על היתרון הכללי, שבעיניי הוא גם אחד היתרונות המשמעותיים של העסק הזה, נראה שבהשכרה של משרד רגיל ישנה מעבר לשכירות עצמה גם הוצאה גדולה על התפעול. הדבר מתחיל מריהוט המשרד, איבזור המטבחון ועד הקמת תשתיות האינטרנט בחלל. וממשיך בתפעול שותף הדורש ניקיון של המשרד, תשלום חשבונות ותיקונים מזדמנים. כל אלו דורשים כסף רב וגם בעלי נפח עבודה הדורש, לרוב, להעסיק עובד נוסף שתפקידו הוא ניהול אדמיניסטרטיבי. בעת השכרה של משרד בתוך חלל עבודה משותף, כל ההוצאות הנלוות מגולמות בתוך השכירות החודשית שמראש מסתכם להיות נמוך מהנדרש להחזקה של משרד פרטי.

היתרון השני הוא עסקי, כשחברה או עצמאי אינם נמצאים באינטראקציה עם קולגות מהתחום אך שאינם מהחברה עצמה, הם מפספסים הרבה קשרים שעשויים להיות רלוונטיים ומועילים לאורך הדרך. בנוסף, נמצא כי שיחה עם אנשים, אפילו שאינם בקיעים בתחום העיסוק שלך, גורמת להפריה הדדית ועוזרת למצוא פתרונות יצירתיים למשימות קשות או לבעיות מאתגרות.

היתרון נוסף, הינו הגמישות. במשרדים מהסוג ניתן לבוא ולהפסיק את החוזה בכל חודש בחודשו. ולכן אינך מקובע למקום מסוים. אם אתה עצמאי ובדיוק עברת דירה אתה בקלות יכול למצוא משרד חדש קרוב לביתך או שמא אם החברה גדלה, תמיד ניתן למצוא חלל גדול יותר ומתאים יותר לצרכי החברה באותו העת.

The downside

החיסרון העיקרי של עבודה בחלל מהסוג היא העובדה שאתה או החברה שלך תלויים בגורם שלישי. בין אם מדובר במפעילים של מתחם העבודה המשותף, או בשאר העובדים אשר מגיעים כל יום או פעם ב.. יתכן שתגיע יום אחד לעבודה ותגלה שבחלל לידך יושבת קבוצה רועשת או פשוט אנשים שלא תסתדר איתם. חיסרון נוסף והוא ספציפי יותר למי שנוטה לחוסר ריכוז, הוא העובדה שבעבודה בחלל מהסוג ישנן הרבה הסחות דעת, בעיקר בכל הנוגע לשאר העובדים שיושבים ומדברים בין אם בענייני עבודה ובין אם סתם שיחות חולין.

בכל מקרה, לדעתי האישית כשמדובר בחברה קטנה או בעצמאי היתרונות של משרד בתוך חלל עבודה משותף עולים על החסרונות. ובפעול זה מאפשר לעבוד במשרד מאובזר ונוח ללא הצורך לעסוק בתפעול שלו או לדאוג להוצאות הנלוות בו.

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך