אבחנה בין סוגי הטרדות מיניות

אחד הנושאים הבוערים בחברה הישראלית ובכלל ברחבי העולם, הוא נושא ההטרדות המיניות. יותר ויותר מקרים צפים על פני השטח, וניתן להסיק שהספקטרום של הטרדה מינית הינו רחב ומורכב. ישנה חשיבות עליונה באבחנה בין סוגי ההטרדות השונות, שכן אבחנה זו היא בעלת משקל רב בכל הנוגע לקביעת העונשים הצפויים בהתאם לנסיבות ההטרדה, כאשר כל מקרה נבחן לגופו. במאמר זה נבחן את סוגי ההטרדות המיניות

 

נסיבות ההטרדה- קריטיות להתייחסות

הטרדה מינית היא אירוע קשה מאין כמותו עבור הקורבן שחווה אותה. ללא קשר לנסיבות האירוע, האדם שהוטרד עלול לבחור בהדחקה, הכחשה והאשמה עצמית כחלק ממנגנון ההתמודדות האנושי הטבוע בנו. אולם הוא אינו אשם כלל בהטרדה, לה יש אשם אחד בלבד- המטריד.

לכן, על הקורבן לחתור למיצוי הדין עם המטריד, ולהיוועץ בעורך דין המתמחה בנושא ההטרדות המיניות. על ידי קבלת ייעוץ משפטי, יוכל הקורבן להבין לעומק את נסיבות ההטרדה, את השיוך המשפטי שלה ואת מידת העונש שבפניו עומד המטריד. למידע נוסף בנושא, מומלץ לבקר באתר https://www.dw-law.co.il

 

הטרדה מינית במקום העבודה

אחת ההטרדות הנפוצות ביותר במרחב הציבורי מתרחשת דווקא במקום העבודה, המקום בו אנו מבלים את רוב שעות היום. ניצול יחסי מרות, במסגרתם אחד הצדדים מפעיל את השפעתו וכוחו על הצד הנחות יותר במשוואה, הוא נפוץ למדי ומביא למקרים של הטרדות מיניות במקום העבודה.

במסגרת ששת ההתנהגויות האסורות המוגדרות בחוק כהטרדה מינית, מנהלים ומעבידים מנצלים את כוחם כדי לסחוט את הכפופים להם לטובת קיום אינטראקציה מינית כזאת או אחרת, כתנאי לקידום או כדי למנוע את פיטוריהם. הטרדות מיניות במקום העבודה יכולות גם לכלול הערות בעלות אופי מיני, הצעות הכוללות אקטים מיניים וכל ניסיון ליצירת אקלים מיני במרחב העבודה.

 

הטרדה מינית סטריאוטיפית

סוג זה של הטרדה מינית כולל התייחסות לאדם רק על פי זהותו המגדרית, מבלי להתייחס כלל לאישיותו, מקצועיותו או אמות מידותיו. הטרדה זו כוללת הערות פוגעניות, הטרדה מילולית ופלישה בוטה למרחב האישי של אותו אדם רק על בסיס נטייתו המינית או זהותו המגדרית. מטרתו של המטריד היא להפגין עליונות מעמדית על פני הקורבן, מה שמקנה לו את הזכות להתייחס אליו ככל העולה על רוחו.

 

הטרדה מינית אקראית

הטרדה מינית אקראית מתייחסת לאירוע שמתרחש בין שני אנשים להם אין כל היכרות מוקדמת. מדובר בדרך כלל במפגש מזדמן ברשת, במקום בילוי או כל מרחב ציבורי. הדבר יכול להתבטא בהערות בעלות אופי מיני כאשר הקורבן כבר הביע חוסר עניין או אי הסכמה בכל אינטראקציה עם המטריד, וכלה באקטים מיניים ותקיפה מינית של ממש.

במקרים אלו ינסה המטריד להגן על עצמו תחת אמתלה של תום לב או אי הבנה בין הצדדים. זכרו כי יש משקל לאבחנת ההטרדה המינית, בעיקר בהיבטי ההחלטה המשפטית של בית המשפט ובהתאם לכך- אופי גזר הדין או גובה הפיצויים הכספיים.

הטרדה מינית

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »