פינוי בינוי המדריך המלא

לאחרונה יצא לכם לראות ולשמוע על אינספור פרויקטים של פינוי ובינוי ואתם רוצים להבין טוב יותר במה דברים אמורים? תוהים האם גם עבור הבניין שלכם פרויקט כזה יכול להיות רלוונטי? עיינו במדריך שלפניכם וקבלו את כל התשובות בנושא.

 

מה זה אומר פינוי בינוי?

עוד לפני שננסה להבין האם זה רלוונטי או לא, כדאי לדעת במה דברים אמורים. למעשה, כשמדברים על פרויקט כמו פינוי בינוי מדברים על פרויקטים שבמסגרתם הורסים את המבנים הישנים ובונים במקומם בניינים חדשים. לרוב פרויקטים כאלה מתבצעים במקומות ישנים, מוזנחים והרוסים, והכול במטרה לחדש את פני העיר וליצור מבנים יציבים וחזקים יותר. לכן, אם גם אתם גרים בבניין מאוד ישן, הרוס ולא יפה, בהחלט יכול להיות שפרויקט כזה יכול להיות מוצלח גם אצלכם. היזמים הם אלה שמממנים את הפרויקט בדרך כלל ובזמן העבודה עצמה אתם, כלומר הדיירים, צריכים לעבור לדירות חלופיות. בסופו של דבר, כאשר כל הפרויקט כבר מוכן ועומד במקום בניין גדול, חדש ויפה, אתם חוזרים לביתכם ונהנים מדירה נפלאה.

 

מהם היתרונות מבחינת בעלי הדירות בבניין?

בפרויקט כמו פינוי בינוי כולם יוצאים מרוצים, שכן היזמים מבחינתם מקבלים אישור לבנות במקום בניין ישן שיש בו שלוש קומות, בניין הרבה יותר גדול וחדש על אותה קרקע. משמעות הדברים היא שאם הם מממשים את כל זכויות הבניה במקום, הם יכולים אח"כ למכור הרבה יותר יחידות דיור, מה שאומר שהרווח הכלכלי שלהם כאן משמעותי ביותר. מבחינת בעלי הדירות ניתן לראות שיש יתרונות משמעותיים, שכן בפועל במקום אותה דירה ישנה שהייתה לכם בעבר אתם מקבלים דירה חדשה שהערך שלה הרבה יותר גבוה. בנוסף, בדרך כלל במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי נבנים במקום גם: לובי, שטחים ציבוריים, חניה ועוד, כך שברור מדוע ערך הנכס כולו עולה בצורה משמעותית. לכן, בין אם מדובר על פינוי בינוי שעושים בבניין שאתם בעצמכם גרים בו ובין אם מדובר על פרויקט שעושים בדירה שירשתם, שווה לקחת בחשבון את האופציה הזאת. יש כאן רווח כלכלי עצום, אז למה שתוותרו עליו?

 

איזו חברה תוכל לבצע את הפרויקט?

מה שכן צריך לקחת בחשבון כאשר חושבים על פרויקטים של פינוי ובינוי, זה שיש מגוון רחב של חברות שיכולות לבצע עבודות כאלה ברחבי הארץ. לכן, אם אתם יכולים לבחור את היזמים הכי טובים ואת הקבלנים המובילים ביותר בתחום, מה פתאום שתתפשרו על פחות מזה? בנוסף, יש לקחת בחשבון כמובן גם את החוזה שעליו אתם חותמים, כי אתם צריכים להגן על עצמכם ולהגדיל את הסיכוי לצאת מרוצים. לכן רצוי שילווה את הפרויקט שלכם עורך דין מנוסה ומקצועי, כי איתו תוכלו להיות בטוחים שמישהו דואג גם לאינטרסים שלכם ושחוזה הפרויקט אכן הוגן.

חידוש מבנה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »