באילו קריטריונים צריך לעמוד כדי לקבל הלוואה בערבות המדינה?

במדינת ישראל נהוג לפנות לשלושה ערוצי הלוואה – הלוואה חוץ בנקאית, הלוואה בערבות המדינה או הלוואה בנקאית.

פרוצדורת ההלוואה מהבנק אינה פשוטה כלל ועל העסק לעמוד בקריטריונים שונים שלא כל בעלי העסקים מצליחים לעמוד בהם.

כדי לפתור את הבעיה, המדינה הקימה את ערוץ ההלוואה בערבות בנקאית.

גם לערוץ זה עליכם לעמוד בקריטריונים שונים, אך הם שונים מהקריטריונים של הלוואות הבנקים.

כדי לדעת אם אתם עומדים בקריטריונים איגדנו בעבורכם את הרשימה.

 

מהי הלוואה בערבות המדינה?

הלוואות בערבות המדינה ממומנות על ידי קרנות שניתנות מהבנקים ומשרד האוצר והכלכלה. מטרת ההלוואה בערבות המדינה היא מציאת פתרון לעסקים שהבנקים לא מוכנים לתת להם הלוואה. פרוצדורת ההלוואה מהבנקים כיום אינה פשוטה כלל ועיקר והבנקים מסרבים לתת הלוואות לעסקים רבים.

כדי לגשר על בעייתיות זו, המדינה פתחה מסלול שתפקידו מתן הלוואות נוחות לעסקים קטנים ובינוניים. הריביות במסלול זה אמורות להיות נמוכות ונוחות, וההחזרים יכולים להיות ארוכי טווח, זאת כדי להקל על בעל העסקים.

 

קריטריון ראשון – עסקים רשומים

כדי לקבל את ההלוואה על העסק שלכם להיות רשום. האופציות לרישום הן: עוסק מורשה, עמותה חברה או שותפות. שימו לב לפני הגשת הבקשה שבמידה והעסק שלכם לא רשום, עליכם לרשום אותו לצורך ההלוואה.

 

קריטריון שני – על מחזור המכירות של העסק להיות קטן מ100 מיליון שקלים

מסלול ההלוואה בערבות המדינה נועד לעסקים קטנים ובינוניים בלבד. לכן, המדינה לא מאשרת הלוואת לעסקים שמחזור המכירות שלהם גדול מ100 מיליון שקלים, זאת כדי לשמור את ההלוואות לעסקים הקטנים והבינוניים

 

קריטריון שלישי – העסק אינו מוגבל או מעוקל

לעיתים, בעל עסק נכנס לסכסוך עם הבנק, והעסק שלו הופך להיות מוגבל. הדבר גם יכול לקרות במקרים בהם שיקים חוזרים משום שאין מספיק כיסוי בתוך חשבון הבנק של העסק. במקרים אלו לא ניתן לקבל הלוואה בערבות המדינה.

במידה והעסק נכנס לחובות הוא גם יכול להיות מעוקל. במקרה מסוג זה הדבר מעיד על כך שבעל העסק לא מילא אחר חובותיו וגוף מורשה יכול לעקל לו את העסק. המדינה לא תלווה כסף לעסק שנמצא במצב זה.

 

קריטריון רביעי – העסק נמצא בהליך המקשה על ניהולו

עסק הנמצא בהליך של הקפאת הליכים, פירוק או הסדר נושים, מנהל מולו הליך של הוצאה לפועל או שהוא נמצא בהליך של כינוס נכסים – לא יקבל הלוואה בערבות המדינה.

 

קריטריון חמישי – יכולת החזרת ההלוואה

בדקו שאתם יכולים להחזיר את ההלוואה טרם לקיחתה. המדינה לא תיתן הלוואה לעסק שלא מנהל פעילות עסקית תקינה ויכול להחזיר את הלוואה שלקח בעתיד.

במידה ואתם חוששים מתהליך הגשת הבקשה להלוואה, פנו לביזלנד, שם ילוו אתכם בתהליך.

 

מזוודה עם כסף

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »