איך לבצע תביעת פיצויים לאחר תאונות דרכים – שלב אחר שלב

בעולם אידיאלי לא היו תאונות דרכים, אך לצערנו המציאות היא כזו שתאונות הדרכים הן רבות ומגוונות ואם חס וחלילה נקלעתם לאחת דעו כי אתם זכאים

לכספי פיצויים.

גם אם אתם האשמים בתאונה, עדיין תוכלו להגיש תביעה על בסיס חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

איך עושים את זה? תמצתנו לכם את מה שצריך לדעת

 

שלב ראשון: רגע התאונה

אם התאונה המדוברת היא תאונה קלה יחסית ואתם יכולים לתפקד חשוב מאוד שתיקחו פיקוד על הסיטואציה ותתעדו כל מה שרק תוכלו:

  • צילום כלי הרכב המעורבים מיד אחרי התאונה, ובמקום בו היא התרחשה (לפני שמזיזים את כלי הרכב) – ממספר זוויות, כולל מספרי הרישוי של כלי הרכב, מרחוק ומקרוב.
  • צילום הפגיעה הגופנית שקרתה לכם (במידה ויש פגיעה נראית לעין).
  • רישום של העדים לתאונה – שם מלא, תעודת זהות, טלפון, כתובת.
  • החלפת פרטי ביטוח.
  • פנייה למשטרה – לדבר יתרון גם בכך שהטיפול הרפואי שתקבלו יהיה ללא עלות מטעם קופת החולים וגם כמובן מהווה עדות.
  • בדיקה רפואית – גשו לבדיקה רפואית מיד אחרי התאונה ושימו לב כי הרופאים כותבים בתיק הרפואי מה קרה, מה נפגע ומה הבדיקות והטיפולים שנעשו.

 

שלב שני: קבלת עזרה משפטית

עורך דין תאונות דרכים טוב יקל עליכם את כאב הראש ויוריד מכם את הטרדות והכעסים המלווים לתביעה של חברות הביטוח. עורך דין מנוסה ייתן לך הדרכה וליווי מלא, יכיר את רזי החוק ואת כל הטקטיקות של חברות הביטוח וישרה עליכם שקט וביטחון כך שתצטרכו לעשות את המינימום לקבלת מקסימום פיצויים.

למזלכם אותו חוק המאפשר לכל אדם המעורב בתאונת דרכים לקבל פיצויים הגביל את דמי שכר הטרחה שעורכי דין יכולים לגבות, כך שאינכם צריכים לחשוש שאחוז ניכר מהתביעה שלכם ילך לידיו של עורך דין.

 

שלב שלישי: פנייה לחברת הביטוח

זה השלב ממנו כולם חוששים. אותם גופים אימתניים ומפחידים שרק ינסו להוכיח כי אינם צריכים לשלם את מלוא הסכום או ינסו בדרכים עקלקלות להראות כי הנזק שנגרם מהתאונה פחות מכמה שדיווחתם. עורך דין מנוסה וותיק לא יפול לתחבולות שכאלה ויבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים ותגישו את כל הטפסים הנחוצים.

 

שלב רביעי: הוכחת הנזק

דעו כי חברות הביטוח עשויות לשלוח חוקר פרטי, ואם אכן אחד הגיע לסף דלתכם אימרו לו כי אתם מיוצגים על ידי עורך דין והתכוננו בעזרת היועץ המשפטי שלכם כיצד לנהוג במקרה של הופעת חוקר פרטי.

 

כל נפגע תאונת דרכים זכאי לפיצויים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כולל בתוכו מקרים קלים וקשים כאחד: החל ממי שסובלים מצוואר תפוס על רקע התאונה (Whiplash) ועד שיתוק של ארבע הגפיים חס וחלילה. כלומר כמעט לכל מי שעבר תאונת דרכים מגיעים פיצויים – וחשוב להיעזר בעו"ד טוב ולממש את זכויותיכם.

עורכי דין

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »