תיכנון בנייה ללא אגרונום, האם אפשרי?

מתכננים פרויקט בניה? צריכים לקבל היתר בניה ולא יודעים מה נדרש מכם? הגעתם למקום הנכון.

טרם הבניה יש לבצע סקירת עצים על ידי אגרונום מקצועי ומוסמך.

כל הפרטים כאן. 

 

מהי סקירת אגרונום?

החוק קובע כי לפני בניה יש לבצע סקירת עצים על מנת לקבל היתר. הסקירה צריכה להתבצע על ידי אגרונום, שמגיע וסוקר את העצים הנמצאים בסביבת האזור המתוכנן לבניה. עליו לתת את דעתו המקצועית ובסופו של דבר לקבל החלטה – האם מותר לבנות באזור או לא. לשם כך האגרונום יצטרך לקבוע מה לעשות עם העצים שנמצאים באזור הבניה. באתר https://www.oritrees.co.il תוכלו למצוא את כל המידע על סקירת אגרונום.

 

מה בודקים בסקירת אגרונום?

כל עץ שנמצא בסביבת הבניה צריך לקבל ניקוד שעל פיו נקבע אם אפשר לכרות אותו. הניקוד שכל עץ מקבל נקבע על פי תרומת העץ, חשיבותו, הנדירות שלו ועוד. אגרונום סוקר היבטים שונים בעץ וכך קובע את הציון שיקבל. הסקירה כוללת מספר מרכיבים הכרחיים:

בריאות העץ:

לכל עץ, ממש כמו לבן אדם, יש מצב בריאותי. הוא יכול לסבול ממחלות שונות, מזיקים ופגעים שונים. רק אגרונום מקצועי יכול לבדוק ולהעריך את מצבו הבריאותי של העץ. על פי הניקוד שהעץ מקבל על מצבו הבריאותי, בין היתר, האגרונום קובע האם ניתן לכרות אותו לצרכי הבניה.

 

מיקום:

על האגרונום לבדוק בסקירה שלו גם היכן העץ נטוע. האם זהו מקום ציבורי? האם הוא נמצא באזור מגורים? או שמא יער? מיקומו של העץ הוא שיקול משמעותי גם כן. אם העץ נטוע במקום ציבורי למשל, יהיה יותר בעייתי לכרות אותו. זאת משום שיש בו עדיין שימוש ותועלת, לעומת עץ שנמצא באזור מרוחק או בצדי הדרך.

 

ערך אלטרנטיבי:

גם לעצים יש ערך כספי, ולעיתים הוא יכול להיות רב. באזור בו מתרחשת בניה, יש להחליט האם לכרות את העץ, לשמר אותו או לבצע העתקה שלו למקום אחר. במידה וכורתים את העץ, למעשה מאבדים את הערך הכספי שלו. את הסכום הזה יהיה צורך להחזיר בדרך כלשהי. בדרך כלל הפתרון הוא נטיעת עצים חדשים באותו השווי.

 

לסיכום – מה חייבים לדעת?

אם אתם בונים בית בסביבה בה קיימים עצים, תהיו חייבים להיעזר בשירותיו של אגרונום. לעיתים אנו לא יודעים שיש עצים בסביבה או לא מכירים מספיק את מידת חשיבותם. רק אגרונום מקצועי ובעל רישיון יוכל לבצע בדיקה זו ולהחליט על גורלם של העצים. פעמים רבות, זה יהיה חלק בלתי נפרד מקבלת היתר הבניה שתצטרכו לפרויקט שלכם. על כן, אין לוותר על שלב זה ויש להגיע מוכנים עם כל המידע החשוב. מידע נוסף בנושא סקירת עצים ואגרונום, תוכלו למצוא באתר.

 

יער

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »