תכנון פרישה – המדריך המקוצר

כל עובד יוצא לפנסיה עם הגיעו לגיל פרישה. אך בשונה מבעבר, כיום המודעות לתחום גברה ואם עד לפני תקופה לא ארוכה תכנון פרישה היה מושג לא מוכר, הרי שהיום יותר ויותר עובדים שרואים את המצב בשטח, מבינים כי יציאה לפנסיה מבלי להתכונן לתקופה הזו כלכלית היא התאבדות כלכלית. מה עושים? מתכננים את הפרישה ונערכים אליה בצורה מיטבית. ריכזנו כאן מדריך קצר. נקווה שהוא יספק לכם את הדגשים החשובים בנושא.

 

מה גיל הפרישה בישראל?

על פי חוק, בהגיע עובד לגיל פרישה, הוא יכול לפרוש מעבודתו ולהנות מכספי החסכונות הפנסיוניים שחסך לאורך שנות עבודתו. גיל הפרישה לגברים עומד על 67, בעוד שאצל נשים הגיל עולה בהדרגה לגיל 65 (לאחר שהוא עמד של 62).

החסכונות הפנסיוניים לא תמיד זוכים לתשומת לב מוקדמת, וכך, בהגיע העובד לגיל הפרישה, הוא מגלה כי חסכונוצתיו לא מספיקים לו לעלויות השוטפות. לא לחינם בשנים האחרונות יש יותר שיח סביב הנושא. השאלה איך להתכונן לפרישה בראש שקט גרמה לאנשים לקום, לבדוק ולעשות.

מה גיל הפרישה בישראל

צעד הכרחי – בדיקת הצפי הכלכלי לאחר הפרישה

בשביל לתכנן כלכלית את תקופת הפרישה בצורה נכונה, תצטרכו לפני הכל לאתר את כל הכספים שבבעלותכם, גם חסכונות פנסיוניים, גם חסכונות רגילים וכמובן, ביטוחים קיימים לפיזור הסיכון הנלווה. יש את העובדים שיודעים על מה הם מפרישים מידי חודש, ויש את מי שפחות מתמצא.

גם אם אתם נמנים על הזן הראשון שיודע מה קורה עם תיקי החסכונות וההשקעות שלו, אל תשבו בחיבוק ידיים. פנו גם אתם לערוך בדיקה מקיפה לאיתור כספי החסכונות שלכם. בדיקה כזו היא פשוטה יחסית ותוכלו לבצע אותה באמצעות הר הכסף או המסלקה הפנסיונית.

לאחר איתור כל הכספים, אתם יכולים לדעת עם כמה כסף אתם מגיעים לתקופת הפרישה. עכשיו יהיה נכון לחשב כמה כסף תצטרכו בפועל לתקופת הפרישה. כדאי לכלול כל מה שרק אפשר: הוצאות שוטפות, מחיה, מזון, ארנונה, גז, חשמל ומים, בילויים, מתנות, טלפון, אינטרנט וכו'. אחרי שאתם יודעים מה גובה העלויות החודשיות שלכם, תוכלו לבדוק אם גובה ההכנסה הצפויה לתקופת הפרישה תואמת לנדרש.

צעד הכרחי – בדיקת הצפי הכלכלי לאחר הפרישה

יש פער גבוה? מה עושים

אם יש פער בין ההכנסה הצפויה בתקופת הפרישה לעומת העלויות השוטפות החודשיות, יש צורך בפתרון שיתן מענה לתכנון התקופה שצורה נכונה כלכלית יחד עם יועץ פנסיוני. הוא יבדוק את הדרכים האפשריות להגדלת החסכונות, לצד מתן דגש על תכנון מס, צמצום סיכונים והפחתת גובה דמי הניהול.

חשוב לזכור כי תכנון פרישה לא יהיה נכון אם ניתן מענה רק להוצאות השוטפות. בגיל השלישי צצים הרבה פעמים הוצאות נוספות המצריכות מימון וכשאין עבודה, אין מהיכן למממן אותה. לכן, תכנון פרישה נכון יתכנן את התקופה לטווח ארוך של 20 שנה לפחות.

תכנון פרישה - המדריך המקוצר

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »