5  כללים למיתוג עסקי

כל מי שהכיר אי פעם מקרוב את נבכי העסק, אם בהיותו בתפקיד מנהלי, ואם בהיותו בעל העסק בעצמו, מכיר את החשיבות הבלתי מתפשרת שניתנת על ידי אנשי המקצוע לכל נושא המיתוג העסקי. אז איך יוצרים מיתוג עסקי שמושך לקוחות? מהם הכללים למיתוג עסקי שעובד? התשובות לכל השאלות במאמר שלפניכם.

 

פלטת צבעים למיתוג עסקי

כאשר מדובר על מיתוג עסקי, יש לתת דבר ראשון את הדעת, על הצבעים המרכיבים את המיתוג. לצבעים המרכיבים את המיתוג, ישנה השפעה ישירה על פסיכולוגית המיתוג, והם בדרך כלל ייבחרו בהלימה ליסודות הצבע והשילוב ביניהם.  כך נוכל למצוא צבעים מאותה הקבוצה, כמו: צבעים חמים או קרים, צבעים בתצורה נגדית, כמו: שחור או לבן, וצבעים הדומים בגווניהם, כמו: אדום, וורוד ובורדו.

מיתוג עסקי

לוגו – המרכיב המשמעותי במיתוג העסקי

הלוגו מהווה מרכיב חשוב במיתוג העסקי, ובשמו העברי הוא מכונה: סמליל. ובדיוק כמו השם, כך גם המשמעות – הלוגו מורכב מסמל או סמלים, שמהווים ביטוי וויזואלי לערכי החברה, בשילוב עם שם החברה. לוגו טוב, הוא כזה שנזכר בעין לטווח הארוך, גם ללא התבוננות עמוקה ומרוכזת. ואם אתם באמת מעוניינים לדעת מהו לוגו טוב, עצמו עיניים, ונסו להיזכר: אילו סמלילים צפים במחשבתכם כעת?

 

סלוגן -השפה הכתובה של המיתוג העסקי

רבים חושבים, כי מיתוג מתבטא רק בצד של הנראות והוויז'ואל. אך בפועל, המיתוג מתבטא בהיקף רחב הרבה מעבר לכך. השפה הכתובה מהווה גם היא מרכיב חשוב בהליך המיתוג, כאשר בדרך כלל היא תתאפיין, במיעוט מילים קולע וחד, המבטא היטב את בידול וערכי העסק הממותג. השפה הכתובה הנקראת "סלוגן", תתלווה לתהליך העיצוב, ותכלול בתוכה משפט מבריק ובלתי נשכח.

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי, חייב מחקר מתחרים

לעולם לא ניתן להתחיל תהליך מיתוג עסקי מאפס. תמיד חלה החובה, לבדוק את השוק הקיים, להכיר את המתחרים, ולנתח את הנתונים, על מנת להוביל למסקנות על בסיס חקר השוק. חקר השוק מוביל ליצירת בידול איכותי, ושילוב אולטימטיבי, של אלמנטים שמתכתבים עם ענף השוק הקיים מחד, אף מאידך גם יוצרים מערך חדש, חדשני ובולט.

 

התאמת המיתוג העסקי לקהל היעד

כלל המפתח שמוביל למיתוג עסקי איכותי שמזרים לקוחות, הוא מיתוג שמתאים לשפה של קהל היעד המרכזי של העסק או החברה. כיצד ניתן לדעת מיהו קהל היעד המרכזי? לשם כך נדרשת עבודה מקדימה של מחקר אסטרטגיה ובדיקת עומק, שמובילים לאיתור קהל היעד המדויק, וכתוצאה מכך למיתוג איכותי שמוכיח את עצמו.

 

לסיכום

המרכיבים למיתוג עסקי איכותי, הם: פלטת צבעים אחידה, לוגו, סלוגן, מחקר מתחרים והתאמת המיתוג לקהל היעד. לכל אחד מן האלמנטים המרכיבים את המיתוג העסקי, יש השפעה חשובה להצלחת המיתוג, ועל כן, על מיתוג מקצועי לכלול את כלל המרכיבים, בצורה מקצועית, איכותית, וכזו שנעשית על ידי אנשי מקצוע מובחרים.

מיתוג עסקי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך