איך לזרז ביטול בי די אי שלילי?

לא כולם יודעים שכל פעולה בחשבון הבנק נכנסת למאגר נתוני האשראי. אדם בעל מינוס תמידי בחשבון הבנק, מקבל בסופו של דבר דירוג אשראי שלילי רק בגלל שלא ידע זאת. פעמים רבות לווים כל כך מופתעים לגלות שיש להם דירוג אשראי שלילי והם לא מבינים למה הוא כזה.

הבעיה היא שיש הרבה דברים שמשפיעים על דירוג האשראי שלנו ורבים מאיתנו לא יודעים זאת. כשהם מגלים זאת והם מעוניינים לבטל את הדירוג השלילי, הם צריכים לפעול בזריזות. איך עושים זאת? ריכזנו כאן מידע על כך. בואו נתחיל.

 

מה זה בי די איי שלילי?

ל פי הוראת משרד האוצר לשכת האשראי BDI מנהלת מאגר נתוני אשראי. היא אחראית לדרג כל אזרח ישראלי מבחינה פיננסית. היא עוקבת אחר מצב חשבון הבנק שלו, הנתונים האישיים המתקבלים עליו מחברות הביטוח, גופים ממשלתיים וכדומה, וכך נבנה פרופיל פיננסי שמקבל דירוג. הדירוג הוא ציון על ההתנהלות הפיננסית, הדירוג המקסימלי מגיע ל-1000 נקודות.

לשכות האשראי אחראיות גם על מתן חיווי אשראי. חיווי אשראי משמעותו המלצה לנתינת אשראי. נניח והבנק שלכם מעוניין לאשר לכם הלוואה אך לפני כן הוא פונה ללשכת האשראי בי די איי לקבלת המלצה על נתינת ההלוואה, המלצה זו מכונה חיווי אשראי וכמו שאתם מבינים, יש מקרים בהם ניתן חיווי אשראי שלילי – המלצה לא לתת אשראי במצב הנתון…

 

מה עושים עם חיווי אשראי שלילי?

חיווי אשראי שלילי עלול לחסום תוכניות ולגרום למשבר פיננסי חמור עוד יותר. במקרים כאלו פונים לערוך ניקוי BDI שלילי. ניתן לתת לזמן לעשות את שלו ופשוט להתחיל התנהל נכון כלכלית עד שהמערכת תזהה ששיניתם כיוון… אך דבר כזה אורך זמן רב. וכשרוצים הלוואה מיידית אין זמן לחכות. לכן פונים לאנשי מקצוע מומחים בניקוי בי די איי במהירות.

אמנם כל אחד יכול להגיש בקשה באתר בנק ישראל לניקוי דו"ח נתוני האשראי שלו. לצורך כך תצטרכו לענות על מספר שאלות, יתכן שתצטרכו לתת הסבר מניח את הדעת בנוגע לסיבת החריגה. אם יש לכם מסמכים מאמתים כדאי שתצטיידו בהם. כך אתם יכולים בכוחות עצמכם לנקות את דירוג האשראי שלכם.

 

על מה משפיע דירוג אשראי שלילי?

כאשר דירוג האשראי שלילי הוא משפיע על הגוף הפיננסי ובעיקר, על בעל הדירוג, מבקש ההלוואה. הרי הגוף, הפיננסי לא ירצה לקחת סיכון על עצמו ולכן הוא יציע את אותה הלוואה בריבית יקרה יותר, לצמצום הסיכונים. הלווה הוא זה שיצטרך לשלם בסופו של דבר על ריבית יקרה ולכן הוא המושפע העיקרי מכך.

 

איך שומרים על דירוג אשראי תקין?

לא קל לשמר דירוג אשראי תקין. לצורך כך צריך פשוט להתנהל נכון כלכלית. ההמלצה היא לעבור קורס לניהול כלכלת בית בצורה נכונה כדי שהנושא יהפוך להרגל.

ניקוי BDI שלילי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »