האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש דירה דרך מסלול זה, חשוב לבדוק באילו תנאים ניתן לעשות זאת והאם זה משתלם. בשביל זה אנחנו כאן עם כל המידע הרלוונטי עבורכם.

תוכנית מחיר למשתכן נוצרה בישראל בסוף שנות התשעים ועם השנים היא קודמת ופותחה בצורות שונות. המטרה של שיטה זו, היא לאפשר לזוגות צעירים ומשפחות שאין ברשותם דירה משלהם ואין להם אפשרות לעמוד במחירי הנדל"ן בשוק, לרכוש דירה במחיר מוזל.

 

איך עובדת התוכנית?

תוכנית מחיר למשתכן עובדת באופן הבא: המדינה מוציאה מכרזים לבניית דירות, היזמים מתחרים ביניהם ומי שמציע את המחיר הנמוך ביותר פר דירה לפי התנאים שקבעה המדינה הוא הזוכה. בצורה כזו, הרוכשים יכולים לקנות דירות במחיר מוזל ואטרקטיבי יותר מאשר מחירי השוק. המדינה מפקחת שהיזם יעמוד בהתחייבות שלו מול המדינה וכן מול רוכשי הדירות.

במקביל מוצעות הלוואת משכנתא על מחיר למשתכן לרוכשים המבקשים לרכוש נכס במסגרת הפרויקט. כאמור, הרעיון בתוכנית מחיר למשתכן היא לאפשר לאנשים לרכוש נכס במחיר מוזל מתנאי השוק, בתנאים הרבה יותר אטרקטיביים. בעתיד, כשהם ירצו, יוכלו למכור את הנכס במחיר השוק, ולרכוש במקומו נכס אחר, מתאים יותר לצרכים שלהם.

 

יתרונות וחסרונות של מחיר למשתכן

תוכנית מחיר למשתכן קיבלה הרבה מאוד מחמאות אך גם ספגה לא מעט ביקורות.

בצד המחמאות, אנחנו יכולים למצוא נקודות כגון:

  1. התוכנית באמת מאפשרת לזוגות צעירים ומשפחות עם ילדים לרכוש נכס במחיר מוזל.
  2. התוכנית מעודדת בנייה ביישובים, שבאופן רגיל ייתכן מאוד שיזמים לא היו ממהרים לבנות שם.
  3. התוכניות יוצרות מוקדי משיכה גם לתעסוקה, תרבות, חינוך, לצד העובדה שהן יוצרות שכונות חדשות ביישובים קיימים.

 

בצד הביקורות, החסרונות, אנחנו יכולים למצוא נקודות כגון:

  1. הרבה פעמים יזמים בוחרים לבנות דירות גדולות שאינן מתאימות למשפחות קטנות, מתוך כוונה לגבות מחיר גבוה יותר ממה שהם אמורים.
  2. לא פעם זוכים רוכשים את הדירה אבל לא בהכרח משתמשים אלא בוחרים להשכיר אותה, מה שלמעשה מנוגד לעיקרון של התוכנית.
  3. ישנם פרויקטים של מחיר למשתכן שלקח הרבה מאוד זמן עד שהם מומשו, והדבר בא על חשבון האנשים שרכשו דירות בפרויקט.

יחד עם זאת חשוב לומר, ניתן למצוא תנאים מאוד משתלמים עבור הלוואות ומשכנתאות במסגרת דיור למשתכן, מה שמקל באופן משמעותי על הרוכשים. המשכנתאות ניתנות בתנאים הרבה יותר טובים ונוחים מאשר משכנתאות במקרים רגילים. אם אתם רוצים לדעת עוד על מחיר למשתכן וכן לקבל פרטים מפורטים אודות משכנתא למחיר למשתכן, אתם מוזמנים להיכנס לאתר https://www.mashkantaline.co.il, כאן תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי בנושא עבורכם בצורה מקיפה ומסודרת.

איך עובדת התוכנית

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »