החזרי מס – הכירו את האויב

החזרי מס, מן המושגים היותר מעוררי קנאה בהם ניתן להיתקל, מעוררים עניין רב בקרב רבים. אבכן, מה אתם למעשה יודעים עליהם? אם התשובה היא לא הרבה, הגעתם למקום הנכון. במספר מילים פשוטות, הכוונה היא לסכום אותו יש להפחית מהסכום בו אתם חייבים במס (לדוגמא, המשכורת שלכם) – נרחיב על כך בהמשך. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את מלוא המידע הרלוונטי בנושא, החל ממי הם הזכאים ליהנות מהם, איך ניתן לדרוש אותם ובמי ניתן להיעזר לשם כך.

החזרי מס – שכפ"ץ ויוצאים לדרך

למה בכלל מגיעים לכם החזרי מס? במספר מילים ניתן להגיד כי הסיבה לכך היא גבייה מוגברת של מס הכנסה על הכנסתכם, שלא לצורך. כלומר, במידה ובסיומה של שנת המס נגבה מכם מס רב יותר מאשר היה אמור להיגבות – אתם רשאים למעשה לדרוש החזרי מס.

הכירו את האויב

איך אני מברר אם מגיע גם לי?

פקודת מס הכנסה מעדכנת מעת לעת את רשימת הזכאים לקבל החזרי מס (מדובר על רשימה ארוכה מאוד). כאמור, מנעד הזכאים הוא גדול וכולל בין השאר: חיילים משוחררים, עולים חדשים, תושבים המתגוררים באזורי פריפריה, הורים לילדים עם לקויות למידה ונוספים. לדוגמא, חיילים שסיימו שירות מלא זכאים לנקודת מס אחת עבור כל חודש שירות. בנוסף לכך, ורבים לא יודעים זאת, גם עצמאיים יכולים למצוא עצמם זכאים להחזרים אלו.

הדרך "לכמת" את החזרי המס היא על ידי מושג הנקרא "נקודות מס". שוויה החודשי של נקודת מס אחת נע ומשתנה אחת לפרק זמן מסוים, ונכון ליום כתיבת מאמר זה עומד על 217 ₪. ננסה להבין את השימוש בהן על ידי חישוב קטן: על מנת לפשט את העניין, נאמר כי אתם זכאים לנקודת מס אחת, כך שגובה ההחזר השנתי שלכם הוא 217 (שוויה של נקודת מס) X 12 חודשים = 2,604 ₪. עכשיו, נאמר שהמשכורת שלכם בחישוב שנתי היא X. מתוך סכום זה יש להפחית 2,604 ₪ וכך למעשה קטנה חבות המס שלכם.

הידעתם שכל אזרח במדינה ישראל, מעצם היותו אזרח, זכאי ל-2.5 נקודות מס? זוהי בהחלט נקודת פתיחה טובה אך אל לכם להסתפק רק בה. כאמור, ובאם אתם עומדים בתנאים המפורטים בסעיפי החוק, ייתכן ואתם זכאים לנקודות מס נוספות בשווי מצטבר של אלפי שקלים.

במי אפשר להיעזר?

כמובן כי אתם יכולים לערוך את מלוא הבירורים הנדרשים ולהגיש את הבקשה לקבל החזרי מס באופן עצמאי. אל אף שלא מדובר במדע טילים, כן מדובר בהליך הדורש למידה, גם אם לא ארוכה מדי. עם זאת, הליך איסוף המסמכים, האישורים וביצוע בדיקות הזכאות הנדרשות ייתכן ויארך מספר ימים לכל הפחות. במידה וזמנכם יקר, ומצויה הפרוטה בידכם, עומדת בפניכם האפשרות של שימוש בשירותיה של חברה המתמחה בכך. חברות אלא קיימות בשפע בשוק ומתמחות בבדיקות זכאות להחזרי מס. יתרונן הגדול בכך שהעובדים בהן בעלי רקע כלכלי רב הבא לידי ביטוי באופן משמעותי בעבודתם.

באופן שבטח לא יפתיע אתכם, החברות הללו גובות תשלום עבור בדיקת זכאותכם להחזרי מס. עם זאת ניתן להניח כי מלאכת בדיקת זכאות איכותיות וכזאת אשר תישא בתוצאות ותזכה אתכם בסכומי כסף לא מבוטלים, תגרום לתשלום הנ"ל להיראות כבטל. מחקרים מראים כי עשרות מיליארדי שקלים בדמות החזרי מס שוכבים להם ללא מגע ורק ממתינים להיאסף. המלצת כותבי מאמר זה הינה חד משמעית – בין אם תבחרו לעשות כן באופן עצמאי או שמא להיעזר בשירותיה של חברה, הגיעה העת לעשות מעשה!

למידע נוסף: https://taxes-refund.co.il

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »