המדריך המלא לפנסיה ולמשכנתאות

פנסיה ומשכנתאות הם נושא שלעיתים מרגיש כמו שפה זרה. בשנים האחרונות, עולה יותר ויותר השיח והמודעות לנושאים הללו. אפשר למצוא יועצי משכנתאות, יועצי פנסיה ובלוגים שלמים בנושא. במאמר הבא נציג לכם את הפרטים החשובים בעת לקיחת משכנתא, מהו תכנון פנסיוני ולמה הנושאים חשובים עבורכם כיום.

 

למה הפנסיה שלכם חשובה?

בהרבה שלבים בחיים שלנו, אנחנו חושבים שמתי שזה יגיע – נדאג לזה. לצערנו, זה לא תמיד ככה. במקרה של קרנות ופנסיה, אתם חייבים לדאוג לעצמכם לפני שאתם מגיעים למועד. זאת מכיוון שמדובר בתקופה בחיים שבה לא תוכלו לעבוד ולדאוג לפרנסה, ואם לא תתכננו לכך, אתם עלולים למצוא את עצמכם חסרי כל. לא סתם ההורים, המורים ורבים אחרים, דואגים להזכיר לכם בכל עת – שמרו בצד מעט כסף.

 

מהו תכנון פנסיוני

תכנון פנסיוני הוא דבר שנדרש מכל עסק והן מכל שכיר. מדובר בתכנון הפנסיה שלכם מבעוד מועד על ידי קרנות שונות. התכנון מחולק ל-3 קטגוריות שהן קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחים שונים. כמובן שלכל קטגוריה ישנן תתי קטגוריות שניתן לעבור עליהן, ולמצוא בהן נקודות חיסכון ורווח. בתכנון פנסיוני, המרכיב הראשון שתעברו עליו עם הנציג הינו האפשרות לחסוך במצב הקיים. כלומר, לחפש את הנקודות בהן ניתן להפחית את ההוצאות הפנסיוניות ולהגדיל אחרות. מעבר לכך, אנשי המקצוע ייקחו את הקרנות הקיימות ויידעו להשקיע אותן במקומות שיגדילו את הרווח בהן.

 

איך לקחת משכנתא?

כיום אפשר למצוא את כל המידע שנחוץ כדי לקחת משכנתא – באינטרנט. אפשר למצוא מידע שמדבר על אופציות רווח, על ריביות, טיפים היכן לקחת את המשכנתא, נקודות יציאה ועוד. הבעיה היא, שמדובר בכמות מידע מסיבית, וקשה מאוד לשבת וללמוד אותה בזמן שאתם עובדים, לומדים וכו'. על כן, אפשר לשכור שירותים של יועץ משכנתאות שילווה אתכם בתהליך ויסביר לכם כל מה שעליכם לדעת. חשוב לבחור מסלול משכנתא שמתאים לכם, מבחינת קרן ההלוואה שתקבלו והריביות המלוות.

 

למה חשוב לשים לב בלקיחת משכנתא?

כשאתם לוקחים משכנתא, ישנם מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם. תרצו לוודא סך תשלומים שהוא קטן עד כמה שאפשר. לאחר מכן תרצו לוודא שקיימת יציבות בהחזרים לאורך זמן. כמובן גם, שתרצו גמישות עם אפשרויות לסילוק, מה שנקרא גם נקודות יציאה. עם תשלום חודשי נמוך, תוכלו לפרוש את המשכנתא ליותר שנים, אך אם תרוויחו בעתיד יותר, תרצו אופציה להגדיל את ההחזר בכדי לצמצם את סך שנות ההחזר. אלו נקודות היציאה.

 

לסיכום,

תוכלו להחכים בתחום המשכנתאות והפנסיה לבד, אך אתם לא חייבים. אפשר להיוועץ תמיד ביועצים פנסיוניים או ביועצי משכנתאות. במידה ואתם בוחרים ללכת בדרך העצמאית, שימו לב לפרטים החשובים שצוינו במאמר וודאו כי אתם בטוחים בצעדיכם. לאט לאט תצליחו להגיע להבנה של הנושא.

פנסיה ומשכנתאות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »