על הקשר בין משכנתא לעורך דין מקרקעין

משכנתא היא אמנם הלוואה לכל דבר, אך היא הלוואה גדולה במיוחד, אשר ניתנת בתמורה למשכון של הנכס שאתם קונים, לטובת הבנק, במסגרת התנאים הנתונים.

זוהי הלוואה מעוגנת בחוק ומי שלוקח אותה נושא בהשלכות שונות בהקשר ללקיחתה.

אבל איך קשור עו"ד מקרקעין לכל העניין?

 

לקיחת משכנתא – עסקה לכל דבר

למען האמת, כך גילינו לאחר שיחה עם עו"ד מירי יעקב גביש, עו"ד מקרקעין עתירת ניסיון, כל איש עסקים יודע כי לקיחת הלוואה בסדר גודל כמו של המשכנתא, נחשבת לעסקה גדולה בפני עצמה, לא פחות מהעסקה שאתם מבצעים מול בעל הנכס אותו אתם מבקשים לקנות.

עורכי דין מספרים כי רוב האנשים המגיעים להתייעצות בנושא זה, אינם מודעים לעניין ולכן גם אינם נוקטים בגישה הנכונה בעת חיפוש אחר משכנתא טובה.

אבל חשוב לזכור כי משכנתא היא אחת העסקאות הגדולות, אם לא הגדולה ביותר, אותה רוב האנשים יבצעו בימי חייהם.

 

התייחסות משפטית לעניין המשכנתא

בסופו של יום, לקיחת משכנתא רצופה בחתימה על מסמכים, אשר רובם ככולם נחשבים בעלי תוקף משפטי ויש בהם מן האפשרות להשפיע לטווח ארוך על טווח האפשרויות שלכם בעתיד.

 

משום כך, יש כמה שלבים בהם כדאי להתייחס להיבט המשפטי של מסמכים אלה, כדי להבטיח שלא תיפגעו בעתיד בגלל התנהלות חסרת ידע:

  1. אישור עקרוני למשכנתא יית\\נתן לכם בקלות רבה יותר ויעשה בצורה בטוחה הרבה יותר, אם תקפידו להחזיק בידכם כמה שיותר נתונים על הנכס שאתם עומדים לרכוש, שכן גם אם יש לכם את כל מה שדרוש כדי לקבל אישור עקרוני למשכנתא, אתם עלולים לאבד אותו אם הרישום של הנכס לא נעשה כראוי, אם מצבו לא תקין, או אם שוויו אינו עומד בקנה אחד עם המחיר המבוקש.
  2. חתימה על מסמכי המשכנתא כוללת חתימה על כתב התחייבות לרישום משכנתא והבטחת המשכנתא לטובת הבנק בעתיד. שלב זה עשוי לכלול הערת אזהרה בטאבו, אשר תמנע מהקונים לרשום את הזכויות בדירה על שמו בעתיד. מאחר שזהו מסמך משפטי לכל דבר, חשוב להתייחס אליו בכל הרצינות הראויה.
  3. ניסוחים שונים בכתב ההתחייבות עשויים לפעול לטובת הקונה, או לרעתו, בהתאם לאינטרס של מי שניסח אותם. כ משל, קיים הבדל מהותי בין "משכנתא לא הגבלה" לבין סכום המשכנתא המדויק שהחלטתם לקחת, בהצבת סייגים ברורים על התנאים המוטלים על המוכר לצורך קבלת התשלום על הנכס ועוד.

 

לסיכום

נטילת משכנתא היא עסקה חשובה וגדולה בפני עצמה – לא פחות מעסקת הרכישה, או המכירה של נכס מקרקעין. המשמעות המשפטית של ניסוח וביצוע עסקה זו יכולה להיות כבדת משקל עבור הקונים וכן עבור המוכרים ולכן יש להתייחס אליה בכל הרצינות הראויה.

עו"ד מומחה בתחום הנדל"ן יכול להבטיח כי גם ניסוח המסמכים המשפטיים המרכיבים את המשכנתא, יבוצע באופן המאפשר לכם לצמצם את הסיכונים למינימום האפשרי.

לשאלות וקבלת ייעוץ בנושא, בקרו באתר של עורכת הדין יעקב גביש.

 

ציוד משפטי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »