למה כדאי להשקיע בקופות גמל?

קופת גמל להשקעה הינה תכנית חיסכון נזילה שמאפשרת משיכת כסף בכל שלב בחיים. קופת גמל זו משקיעה את הכסף של החוסך בשוק ההון. בעזרת קופת גמל להשקעה, ניתן לחסוך כספים רבים לפנסיה תוך מתן האפשרות למשוך את הכסף טרם ההגעה לגיל פרישה. אלו שיבחרו לחסוך את הכסף עד גיל הפרישה יקבלו הטבות מס משתלמות: פטור ממס רווח הון ופטור ממס על הקצבה שתגיע מהקופה.

כיום, קופות הגמל להשקעה הן מוצר מועדף ופופולרי בשוק. הפופולריות הזו נובעת מהיתרונות הרבים של ההשקעה בקופת גמל. במאמר זה נפרט על היתרונות השונים של קופות הגמל ונעניק לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לבחור בתבונה באיזו קופת גמל להשקיע.

 

מהם היתרונות של השקעה בקופת גמל?

היתרון המרכזי של השקעה בקופת גמל להשקעה הוא הנזילות של הכסף שנמצא בקופה. ניתן למשוך את הכסף שנמצא בקופה בכל עת בתשלום של מס רווחי הון (כיום- 25% מרווח ריאלי) ללא צורך בתשלום קנסות שונים. בעזרת יתרון זה תוכלו לסגור חובות ולשלם על הוצאות גדולות לא ידועות מראש. כמו כן, אם בחרתם לשמור על הכסף בקופה עד גיל הפרישה, תקבלו הטבות מס משמעותיות.

יתרון נוסף של קופת הגמל הוא הגמישות המתאפשרת בהפקדת הכספים. ניתן להעביר כספים לקופת הגמל בתשלום שנתי או חודשי קבוע. סכום זה צריך לעמוד בסכום המינימום והמקסימום של קופת הגמל הזו. כיום קיימות קופות גמל שקובעות סכום מינימום נמוך במיוחד וכך מאפשרות גם לאנשים שאין ביכולתם להשקיע סכומים גדולים לחסוך כסף בעזרת קופת הגמל.

יתרון מרכזי נוסף של קופות הגמל הוא האפשרות לעבור בין מסלולי השקעה ללא תשלום מס. אם אתם מעוניינים לשנות את מסלול ההשקעה שבחרתם או להעביר את קופת הגמל לבית השקעות שמניב תשואות טובות יותר אתם יכולים לבצע העברה חינמית שתתבצע בקלות ובמהירות. כאשר אתם מבצעים תהליך כזה, מומלץ להתייעץ עם אדם מקצועי שמנוסה ומוחה בתחום זה.

יתר על כן, קופות הגמל דורשות תשלום של דמי ניהול נמוכים. בעזרת יתרון זה, החוסכים נהנים מצבירת סכומים גדולים ללא תשלום הוצאות גדולות של דמי ניהול.

 

כיצד לבחור קופת גמל?

כאשר אתם בוחרים קופת גמל, עליכם לוודא שזוהי קופת הגמל המתאימה עבורכם שתניב לכם את התוצאות הרצויות. ראשית, עליכם לבחור מסלול שמתאים לחיסכון שלכם. לאחר מכן, עליכם לבדוק את התשואות של קופת הגמל, את רמת הסיכון שלה, את ההטבות שהיא מביאה ועוד. בנוסף, עליכם לוודא שאת קופת הגמל מנהל גוף הגון, מקצועי ואמין שיספק לכם שירות אדיב ומתחשב.

השוו את דמי הניהול שהחברה גובה וודאו שהם מתאימים לתקציב וליכולות הכספיות שלכם. כמו כן, עליכם לבדוק שהסכום שאתם מעוניינים להפקיד כל חודש מתאים לסכום המינימום של הקופה.

חיסכון מוצלח!

הר של מטבעות

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »