כמה הון עצמי צריך כדי לקחת משכנתא לשיפוץ או לבית חדש

אחד הנושאים המטרידים ביותר בעלי בתים או עסקים המעוניינים לבצע שיפוצים במבנה שלהם, הוא המקורות שמהם ניתן לגייס את הסכום הנדרש לשיפוצים. מצד אחד, מדובר במקרים רבים בעבודה שחייבת להתבצע, ולא ניתן לדחות אותה לאורך זמן. מצד שני, ביצוע עבודת שיפוצים חלקית איננה פותרת את הבעיות שנוצרו באופן יסודי. זאת ועוד – שיפוצים חלקיים עלולים, במקרים רבים, לגרום למצב שבו הם מתבצעים בחלקים קטנים, מה שגורם טרדה לא קטנה, יחד עם הוצאות גדולות יחסית. דוגמה טובה לכך היא תיקונים חוזרים ונשנים בצנרת. כל תיקון כשלעצמו עולה מאות שקלים במקרה הטוב, ואלפי שקלים במקרה הפחות טוב. דה עקה, שאם מדובר בצנרת ישנה, כל החלפה של מקטע בודד ממנה גורמת לעומס על חלקים אחרים בצנרת, וזה רק עניין של זמן עד הפיצוץ הבא. הפיתרון, לפיכך, הוא שיפוץ יסודי – שעלותו גבוהה, אבל בחישוב סופי הוא זול יותר. ואולם הדבר מחזיר אותנו לשאלת מקורות המימון לשיפוצים. אילו מקורות מימון קיימים לשיפוצים? מה הקשר בין המשכנתא והשגת ההון לשיפוצים? האם צריך לשם כך הון עצמי? והם כן – מה הגובה שלו? להלן התשובות. (מדריך לנטילת משכנתא).

איש וכסף

מקורות מימון אפשריים לשיפוצים

כאמור לעיל, הפתרון הטוב ביותר לתקלות ובעיות חוזרות ונשנות במבנה הוא ביצוע שיפוצים יסודיים במבנה. לשם כך תצטרכו לקחת את כל בעלי המקצוע הנדרשים כמו קונסטרוקטור, מעצב פנים ואדריכל מתכנן לבית. עם זאת, במרבית המקרים מדובר באלפים רבים של שקלים. במקרים מסוימים, עלול גובה הסכום לשיפוצים לעמוד על עשרות אלפי שקלים. מדובר בסכומים שאדם מן הישוב לא מחזיק תחת ידו. מקורות המימון הקלאסיים לשיפוצים יכולים להיות שחרור חסכונות שנצברו במשך שנים, או נטילת הלוואות שונות. נכון להיום מציעים הן הבנקים והן גפים חוץ בנקאיים שונים הלוואות לשיפוצים. הלוואות מהסוג הזה ניתנות לפריסה על פני מספר גדול של החזרים. עם זאת, עדיין מדובר בהחזרים סכומים גבוהים שעלולים להשפיע על התקציב המשפחתי. ניתן גם לקחת הלוואות מקרנות הפנסיה, אבל הדבר מחזיר אותנו שוב למקום של החזרים גבוהים.

משכנתא לשיפוץ – מה צריך בשביל זה

משכנתא לשיפוצים היא למעשה הגדלה של משכנתא קיימת. אם העלויות של השיפוצים עומדות על עשרים אלף שקלים, למשל, מבצעים תהליך של סגירת המשכנתא הקיימת ונטילת משכנתא חדשה בסכום גבוה יותר. בריביות הנמוכות הקיימות היום, קורה לעיתים קרובות שמחזור המשכנתא אפילו משתלם מבחינת הריביות. כיון שהחזר המשכנתא מתפרס על פני תקופנה ארוכה, ההחזרים כמעט ולא מורגשים, ובוודאי שאינם מעיקים על התקציב המשפחתי. באשר להון העצמי – מחזור משכנתא איננו דורש, בדרך כלל, הון עצמי. זאת, כיון שמדובר על משכנתא ממוחזרת ולא על משכנתא חדשה. גם אם בעלי הנכס סיימו את תשלומי המשכנתא ולוקחים משכנתא לצורך שיפוצים, אין להם צורך להמציא לצורך העסקה הון עצמי. אם יש לכם עניין לקחת הלוואה או משכנתא לשיפוצים , זה המקום הנכון עבורכם. המומחים של המחנות העולים יסייעו להם בהתאמת ההלוואה ובהשגת התנאים הטובים ביותר האפשריים למשכנתא. האם שווה לקחת יועץ משכנתאות?

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »