מהי קופת גמל ואיך ניתן לקחת ממנה הלוואה?

קופות גמל הן מוצרים פנסיונים הזמינים לכל אחד והם זמינות ונוחות ומאפשרות אפיקי חיסכון נוחים ומגוונים. יתרונה של קופת הגמל הוא שלא נדרשת הפקדה נוספת דוגמת קרן השתלמות לשכירים. כל אחד יכול לפתוח חיסכון בקופת גמל לכל מטרה.

 

מהי קופת גמל

קופת גמל היא בראש ובראשונה מוצר חיסכון מהשוק הפנסיוני המיועד להיפרע עם הגיעם של החוסכים לגיל פרישה. הסכום הצבור בקופה הוא סכום הזכאי לפטורים שונים והטבות מס שהופכות את האפשרות של קופת גמל לפופולארית במיוחד.

קופות גמל מנוהלות כדרכן של חסכונות מסוג זה על ידי הגופים הפיננסים השונים בישראל דוגמת חברות ביטוח, בתי השקעות וכמובן הבנקים. את ניהול כספי הפיקדון מפקידים בידי מנהלי השקעות מיומנים שתפקידם להשקיע את הכסף בתבונה באפיקי השקעות שונים הקיימים בשוק ההון. כיום ישנן מגוון רחב של קופות גמל המספקות מסלולי השקעה שונים ומגוונים בעלי סיכויי סיכון ברמות שונות המאפשרות רווחים בהתאם.

מהי קופת גמל 

אילו קופות גמל קיימות בשוק?

ישנן מספר רחב של קופות גמל המציעות אפשרויות השקעה שונות שההבדל ביניהן נע לרוב סביב התקופה של משך החיסכון, ההטבות האפשריות לגביה ומטרות החסכון.

 

קופת גמל אישית

מוצר פנסיוני המאפשר קבלת הטבות מס נוחות ביותר המתאים הן לשכירים והן לעצמאים. ההטבות בקופה כזאת מתייחסות גם לתקופת ההפקדה וגם לתקופת משיכת הכסף. אפשרויות משיכת הכסף מהחיסכון יהיו זמינות בגיל פרישה על בסיס קצבת פנסיה או כיסוי ביטוחי במקרה של נכות או חלילה מוות.

 

קרן השתלמות

קופת גמל מסוג קרן השתלמות היא מוצר לטווח זמן קצר יחסית של שש שנים אך אפשר בתנאים מסוימים למשוך את כספי ההפקדות כבר לאחר שלוש שנים. כאשר מטרת הפיקדון היא לאפשר השקעה בעבודה או השתלמות לצרכי עבודה, אך כיום היא זמינה לכל מטרה. צבירת הכסף יכולה להמשך כל עוד אין משיכת כסף מהפיקדון, ואפשר להנות ממנה עד הפנסיה ולהנות מההטבות הנוחות שהיא מאפשרת בתחום המס.

 

קופת גמל להשקעה

מוצר חדש יחסית בשוק קופות הגמל המאפשר חיסכון כסף עבור כל מטרה שתבקשו לחסוך בעבורה, כל זמן שא תעברו את תקרת הסכום לחיסכון הקבועה בחוק. הקופה להשקעה מאפשרת יצירת חיסכון לכל אחד מבני המשפחה או להגדלת קצבת הפנסיה העתידית שלכם. בקופת גמל זאת יש קנס על משיכה טרם גיל הפנסיה בגובה 25% מהרווחים של הקופה.

אילו קופות גמל קיימות בשוק

הלוואה מקופת גמל, מה צריך לדעת?

קופת גמל היא חיסכון כספי השייך לכם ולכן בעת הצורך יש אפשרות לבצע הלוואה מקופת גמל. ההלוואה על סמך קופת הגמל יכולה להיות אופציה מעניינת ומשתלמת עבורכם ותספק לכם אפשרות לקבלת הלוואה מהירה עם מספר יתרונות בולטים:

  • ריבית בתנאים נוחים – הלוואה מקופת הגמל מאופיינת בריביות נמוכות המאפשרות ללווה להמשיך במקביל לבצע הפקדות סכומי כסף מידי חודש.
  • המשך צבירת סכומי ההפקדות – כל זמן שהתשלומים על החזר ההלוואה יוחזרו כסדרם, תוכלו להנות מהמשך צבירת הרווחים בגין הכסף הנמצא בפיקדון
  • פריסת תשלומים נוחה – הלוואה מקופת גמל תאפשר לכם לפרוש את ההחזרים החודשיים לתקופה של עד שבע שנים.
  • הלוואה מהירה – מרגע הגשת הבקשה הזמן העובר עד העברת הכסף אל חשבונכם הוא קצר ביותר ועומד על פחות מארבעה ימי עסקים.

מהי קופת גמל ואיך ניתן לקחת ממנה הלוואה

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »