מה ההבדלים בין משכנתא לדירה ומשכנתא לנכס מסחרי?

במרבית המקרים, כשאנשים שומעים על המושג "משכנתא" עולה בהם האסוציאציה של קבלת הלוואה עבור רכישה של נכס מקרקעין פרטי. כלומר, דירה למגורים או בית קרקע. אך בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר בעלי העסקים שפונים לקבלת הלוואה שהיא בעצם נקראת משכנתא לעסק. יצאנו לבדוק מה ההבדלים בין השתיים ועל הדרך להביא למודעות בכל הנוגע למושג "משכנתא לנכס מסחרי".

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שהחלטנו באופן רשמי שהגיע הזמן לשדרג את המשרד שלנו. כבר כמה שנים טובות שאנחנו עוברים בין משרדים להשכרה והבנו שהגיע הזמן למצוא את הבית שלנו. כלומר, את המשרד הקבוע שלנו שיהיה חתום על שמנו בטאבו. כדי שזה יוכל לקרות, היינו צריכים לבדוק אפשרות לקבלת הלוואה, שם התגלה לנו לראשונה שיש אפשרות לקבל משכנתא עבור נכס מסחרי. המצב הזה גרם לנו לכתוב על כך מדריך מקיף שיאפשר לכולם לדעת על ההבדל בין המשכנתא המוכרת של בית לבין זו שפחות מוכרת, לעסק.

 

תכירו את הקונספט של משכנתא לנכס מסחרי

המשכנתא עבור נכס מסחרי היא די דומה במהות שלה למשכנתא הרגילה והמוכרת לרבים מאתנו. זוהי הלוואה שמאפשרת בעצם לרכוש נכס מקרקעין שמשמש לצורך עסקי, למשל:

  • קנייה של משרד
  • קנייה של חנות
  • קנייה של סטודיו
  • קנייה של מפעל או כל שטח מסחרי

הדבר בעצם מאפשר שלא לערוך חיפוש מתיש אחר משרדים להשכרה או לחפש אתרים כדי לערוך בהם חיפוש אחר השכרת מחסנים כפי שאנחנו עשינו עד ממש לא מזמן.

 

מה ההבדלים בין המשכנתאות?

ערכנו בירור מעמיק בנושא ונפגשנו עם גורמים שבקיאים בתחום כדי להבין אחת ולתמיד – מה ההבדל בין שתי המשכנתאות הללו? בסופו של דבר גילינו שאין הבדל משמעותי בין השתיים. כשמדובר על משכנתא לדירה ועל משכנתא שמאפשרת לקנות נכס מסחרי, ניתן לקבל את ההלוואה בכפוף לשעבוד הנכס. ההבדל היחידי שבא לידי ביטוי בין שתי המשכנתאות הללו הוא הגובה של סכום העסקה.

 

פירוט מעמיק אודות ההבדל העיקרי בין שתי המשכנתאות

כפי שידוע לכם כעת, ההבדל העיקרי הוא גובה סכום העסקה. הבירור שערכנו בנושא העלה כי העלות של נכס מסחרי בארץ הוא נמוך מאוד בהשוואה לנכס שמשמש למגורים. כך שבעצם, הדבר משליך גם על המשכנתא. הגובה של המשכנתא לעסק הוא נמוך באופן משמעותי מזו שצפויה לבוא לידי ביטוי עבור רכישת דירה. תקופת ההחזר עבור המשכנתא לנכס מסחרי צפויה להיות קצרה יותר באופן משמעותי מזו של דירה בעקבות הבדל זה.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

עד כאן המדריך המקיף שציין בפניכם את ההבדל המשמעותי (ואלו שבאים לידי ביטוי בעקבותיו) בין משכנתא לדירה ומשכנתא שמשמשת לרכישה של נכס מסחרי. מאמינים שהחכמתם ממדריך זה ומאחלים לכם בהצלחה במציאת הנכס הבא שלכם.

מגדל של מטבעות

 

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »