מה לבדוק כשמחפשים יועצי משכנתאות

כיום משכנתא היא הלוואה שכמעט כל זוג צעיר או פשוט כל מי שמחפש לקנות נכס בעלות גבוהה לוקח. בין אם מדובר ברכב או בדירה או פשוט נכס מקרקעין, משכנתא היא הלוואה מצוינת למי שזקוק לסכום גבוה ולהחזר לטווח ארוך. יש לזכור שלקיחת הלוואת משכנתא היא עסק מסובך ובירוקרטי למדי, כל כך מסובך לעיתים, שכדי למנוע אי נעימויות ותסבוכות מיותרות יש להיוועץ עם יועץ משכנתאות, אדם שיודע ומבין בכל הקשור להתקשרות בנקאית ולקיחת הלוואות גדולות. 

 

מהי משכנתא

משכנתא היא הלוואה בדרך כלל מאוד גדולה שתנאי ההחזר שלה הם לרוב לטווח מאוד ארוך. מקובל לקחת משכנתא מהבנק כאשר רוצים או צריכים לקנות נכס מקרקעין לרוב דירה או בית או פשוט נכס כלשהו. היתרון במשכנתא היא שההחזר החודשי שלה נמוך יותר ומתפרש על כמות חודשים גדולה יותר ויכולה להתפרש גם על שנים.

 

מיהו יועץ משכנתאות

יועץ משכנתאות במדינת ישראל הוא לרוב אדם שיודע את פרטי המשכנתא בצורה יסודית ועובד עם הבנק ועל כן מכיר את המשכנתאות השונות שהבנק הספציפי מציע בצורה יסודית ביותר. על כן, היועץ יודע איזו משכנתא להמליץ לכל לקוח לפי היכולות, ההכנסות, ההוצאות ומן הסתם הצורך שלשמו הלקוח מבקש לקחת משכנתא. בנוסף, יועץ המשכנתאות יכול להתמקח מול הבנק ולנסות לקבל ריבית נמוכה יותר ולהקל על ההחזר למשכנתא.

 

רמז ראשון שבחרתם ביועץ נכון

אם תבדקו את הדברים הבאים, תוכלו לוודא שהיועץ שלכם מקצועי ותקין. קודם כל אם קיבלתם המלצות, מאנשים שכבר בדקו את היועץ הנוכחי והם יודעים שהוא פועל בצורה הנכונה או בדקו אותו במיני דרכים כדי לדעת שהוא אמין אין סיבה שתצטרכו לעבור את אותו המסלול, נסו לאסוף המלצות על יועצים שונים עד שתמצאו את האחד שמתאים לכם.

 

רמז שני שהיועץ משכנתאות שלכם אמין

אם ליועץ שלכם יש השכלה ממקום מפורסם בלימודיו או אם אתם יודעים שהוא לא פשוט אומר שטויות ובאמת הידע שהוא מספק הינו אמין לאחר השוואה עם אחרים או עם ניסיון של אחרים, המשמעות היא שהוא מקצועי מאוד ואם יש דבר שאפשר לסמוך עליו זה לתת לכם את המשכנתא שהכי משתלמת לכם. נסו לשאול אותו שאלות גם בתחומי בנקאות דומים או דברים יותר בסיסיים וראו שהסבריו מפורטים ומילותיו אינן ריקות.

 

רמז שלישי לכך שיועץ המשכנתאות שלכם מקצועי

אם יש לו עבר בנקאי מרשים, בנוסף לניסיון או ידע, יועץ משכנתא מומלץ צריך לעבוד באותו בנק מספר שנים, הוא יכול להיות חכם יותר מיועץ משכנתאות עצמאי. הוא מכיר את המערכת ״מבפנים״ ולכן יוכל להזהיר אתכם מהצעות מסוימות או להיפך להמליץ על כאלו שמאוד כדאי גם אם לא נראה לעין שהן יותר טובות מאחרות. יועץ משכנתאות שמכיר איך הבנקים עובדים או יודע כיצד משנים תכניות השונות בהתאם למצב הכלכלי שלהם הוא בעל ניסיון מתקדם ולכן, מומלץ.

 

לסיכום

ישנן כמה רמזים שמגלים לנו על פי מה צריך לבחור יועץ משכנתאות. בין אם אתם מתלבטים על משכנתא מסוימת או שפשוט אתם לא מבינים בנושא בכלל, יועץ משכנתאות הוא האדם נכון לעזור לכם. חשוב לראות שיש לו את הניסיון המתאים, ולא רק ניסיון כללי כיועץ אלא גם שהיה יועץ בבנק ולא רק באופן עצמאי, אם עבר בכמה בנקים, מה טוב.

בנוסף, אם קיבלתם המלצות ממישהו שלא מזמן קנה נכס בעזרת משכנתא והוא מרוצה מהשירות והעסקה שנתנו לו, שווה לבדוק את היועץ שלו, אם הוא ממליץ עליו.

יועץ משכנתא מומלץ

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »