מימוש משכנתא על ידי הבנק עם ליווי עורך דין

[הערה לכותבת: ניתן להסביר מדוע חשוב להיוועץ עם עורך דין נדל"ן בהליך שכזה, כדי להוריד כמה שיותר את ההפסדים של החייב כאשר הבנק מממש את המשכנתא על הדירה. להזכיר את הלינק לעו"ד כבדרך אגב]

 

משכנתא היא אמנם הלוואה גדולה מאוד, אבל היא הלוואה לכל דבר.

ההבדל המהותי בינה לבין הלוואות אחרות הוא כי זוהי הלוואה עם משכון – הנכס שלכם.

מה שרבים לא יודעים הוא כי הבנק יכול לממש את המשכנתא, כלומר לקחת לכם את הנכס, לא רק אם הפרתם את תנאי חוזה המשכנתא, כי אם גם אם יש לכם הלוואות אחרות בבנק שבהן אתם מפרים את תנאי החוזה.

 

אז איך יכול עורך דין מקרקעין לעזור לכם?

מה שעורך הדין שלכם יודע ואתם לא

שטר המשכנתא עליו אתם חותמים הוא לא רק ערובה לקבלת הלוואה לרכישת הנכס, כי אם גם מסמך המאפשר לבנק לקחת מכם את הנכס שלכם בהינתן תנאים מסוימים.

אמנם מדובר על תנאים קיצוניים ולא בקלות ראש, אבל לעיתים קרובות, רק עורך דין מקרקעין, כמו זה שכאן: https://yonilevy.co.il, יכול לעזור לכם לצמצם הפסדים ואף להימנע מויתור על הנכס.

 

איך נמנעים ממצב שבו הבנק מעקל לכם את הנכס על חשבון הלוואות שאינן קורות למשכנתא?

פשוט – לוקחים משכנתא מבנק שבו אין לכם הלואות אחרות, או לוקחים הלוואות בבנק אחר, שבו אין לכם משכנתא.

יחד עם זאת, לא אחת קורה כי נוטלי משכנתא אינם מודעים כלל לאפשרות כי הנכס ילקח מהם בעקבות חובות אחרים לבנק ולכן אינם דואגים מבעוד מועד לצעד הזה. אבל גם בשלב זה עוד אפשר להציל את המצב.

 

איך עו"ד מקרקעין יכול לעזור לכם להציל את הנכס?

עו"ד מקרקעין מנוסה, בעל ידע רחב בחוק המקרקעין יכול לנסות להוכיח כי הבנק לא פעל במידתיות ובתום לב בקבלת ההחלטה למימוש הנכס. במקרה כזה, מימוש הנכס יהיה מנוגד להוראת החוק וייתכן כי מהלך זה יביא להשארת הנכס בבעלות הבעלים.

בנוסף, אם יצליח עורך הדין להוכיח כי בעלי הנכס לא הבינו באופן מעמיק ויסודי מספיק את ההשלכות האפשריות לחוזה המשכנתא, אזי גם במקרה הזה סביר להניח כי בית המשפט יטה לטובת בעלי הנכס.

הסתייגות נוספת למימוש משכנתא על ידי הבנק היא ניסיונו של הבנק לפתור את המחלוקת בכל דרך אפשרית, לפני שביצע פניה לבית המשפט למימוש משכנתא.

בין יתר הצעדים אותם חייב הבנק ליישם לפני מימוש משכנתא, קיים גם מכתב התראה ללקוחותיו שהפרו את תנאי החוזה.

 

לסיכום

קיימים סייגים רבים למימוש משכנתא על ידי הבנק, בהם ניתן לעשות שימוש משפטי, כדי לנסות להציל את הנכס ולהשאיר אותו בידי בעליו. לשם כך, יש לפנות לעורך דין בעל מומחיות וניסיון מתאים ולבצע את ההליכים הנדרשים בעזרתו.

 

החזר כספי

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »