משכנתא במושבים וקיבוצים

אם שנים עברו אנשים חלמו על מגורים בקיבוץ, בימינו זה כבר אפשרי. מאז החלטה 737 במנהל מקרקעי ישראל, הופרדו השטחים החקלאיים משטחי המגורים. דבר זה מאפשר את הרחבת שטחי המגורים במושבים ובקיבוצים, מה שמוביל אנשים לא מעטים לרכוש שטחים ובתים במושב ובקיבוץ.

אם חלמתם תמיד על מגורים בשטחי הקיבוץ והמושב, בימינו זה כבר אפשרי ורבים פועלים כך. ניתן לקחת משכנתא לבית בקיבוץ, כמו כן משכנתא לבית במושב. יחד עם זאת, חשוב להבין כי עסקאות אלו נחשבות מורכבות יותר. למעשה, לא כל בנק משכנתאות יכול לספק לכם שירות מקצועי בתחום של משכנתא לקיבוץ או משכנתא למושב. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא, רכישת בית במושב ובקיבוץ:

 

עד כמה לקיחת משכנתא לבית בקיבוץ היא מורכבת

נתחיל מהסוף, התהליך מורכב אבל הוא נעשה פשוט יותר כאשר נעזרים במומחים. לקיחת משכנתא היא גם ככה מורכבת, היא מהווה תהליך שרבים נמנעים מלהתחיל אותו בכלל. אבל כשמקבלים ייעוץ משכנתא מקצועי, תמיד הדברים נראים הרבה יותר ברורים. למשל, ידעתם שניתן לקחת משכנתא לבנייה עצמית של בית במושב ובקיבוץ?

משכנתא לבנייה עצמית מאפשרת לכם לשלוט במידה לא מבוטלת על ההחזרים החודשיים שלכם. למעשה, אתם תשלמו בהתאם לקצב ההתקדמות של הבנייה של הבית. ככל שהבנייה תתקדם והערך של הנכס יעלה, ככה תוכלו לקבל מימון גדול יותר מהבנק לטובת בניית הבית. מזמינים אתכם לקרוא עוד על משכנתאות ומה שביניהן (בעיר ובקיבוץ).

 

רכישת בית במושב ממנהל המקרקעין ומהמושב עצמו

בשנים עברו לא הייתה את האפשרות של רכישת בית במושב, בטח שלא בניית בית בקיבוץ. גם כיום כאשר השטחים החקלאיים הופרדו משטחי המגורים, עדיין העסקאות האלו נחשבות מורכבות למדי. למעשה, מנהל המקרקעין נמנה בין המוכרים בעסקאות אלו של משכנתא בקיבוץ ובמושב. בעוד שהמנהל נהנה מסכום של 50% מערך המשכנתא, הצד המוכר הנוסף בעסקה יהיה הקיבוץ עצמו. כך יוצא, שהעסקה הופכת למורכבת יותר.

כמו שאמרנו, לא כל הבנקים של המשכנתאות מתמחים בתחום זה של נטילת משכנתא לבית בקיבוץ ובמושב. ככה גם רלוונטי לגבי ייעוץ משכנתאות. לא כל יועצי המשכנתא יוכלו לספק לכם שירות מספיק מקצועי בתחום זה. רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא לרכישת בית או קרקע בקיבוץ ובמושב, חשוב לקבל את הייעוץ הנדרש.

 

ייעוץ משכנתאות וקבלת הצעות לתמהילי משכנתא

אם אפשרי, יהיה כדאי לקבל מספר הצעות ממספר יועצי משכנתא. יועצי המשכנתא יוכלו להמליץ לכם על מסלולי משכנתאות שונים, שיחדיו מרכיבים את התמונה המלאה של תמהיל משכנתא. בשורה התחתונה, כל יועץ משכנתא יכול להמליץ לכם על תמהיל משכנתאות מסוג שונה. אם כך, חשוב לבחון את האופציות השונות העומדות בפניכם. לאחר מחקר מצידכם וקבלת ייעוץ פיננסי-מקצועי, תוכלו לבחור בתמהיל המשכנתאות שילווה אתכם במשך השנים הקרובות-רחוקות.

מושבים

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »