מתי מגיע החזר מס ומי זכאי לו?

מתי מגיע החזר מס ומי זכאי לו? כיצד מגישים בקשה להחזר מס? שאלות מצוינות שכדאי שיהיה לכם את התשובות אליהן. לפניכם המדריך המלא להגשה של בקשה להחזר מס, כולל סקירה של המסמכים ההכרחיים לבקשה, טלפונים של מוקדים ממשלתיים ועוד.

כולנו משלמים מס הכנסה במהלך השנה, בין אם אנחנו עצמאים או שכירים, עובדי בניין או עורכי דין. במקרים מסוימים, המס אותו אתם משלמים גבוה מדי, מה שמוגדר כתשלומים עודפים. במידה ובמהלך השנה העברתם תשלומי מס עודפים, ייתכן ואתם זכאים להחזרי מס. יחד עם הנפלאות שבדבר, חשוב לזכור שאם לא תבקשו את החזרי המס באופן מוסדר, בדרך כלל אף אחד לא ירדוף אחריכם כדי ליידע אתכם בנושא. מעוניינים לברר אם מגיע לכם החזר מס שנתי או לדלות מידע בנושא? צרו קשר בטלפון *4954 או 1-222-4954. המענה יינתן לכם בימים א' ועד ה' , בין השעות 8 ורבע בבוקר לבין 16:00.

החזרי מס – איך עושים את זה והיכן מתחילים?

מתוך חשש להתעסק בבירוקרטיות שונות, אנשים רבים מעדיפים בכלל לא להתעסק בכל הטפסים הכרוכים בהגשה להחזר מס. יחד עם זאת, ישנם אלפי ועשרות אלפי אנשים (שכירים ועצמאים) אשר מגיע להם החזר מס, אז למה הם לא מגישים בכל זאת בקשה להחזר מס? ובכן, לפעמים אנשים גם חוששים "לעלות על הרדאר" של מס הכנסה, ולכן הם מעדיפים לוותר על זכאותם לקבל החזר מס שנתי.

כדאי מאוד לזכור שאם אתם לא מסירים שום דבר ודרך התנהלותכם העסקית היא כשרה, אין צורך לחשוש מגורמי מס הכנסה. מומלץ מאוד להגיש את דו"ח עבור בקשה להחזרי מס, וזהו בעצם השלב הראשון בתהליך החזר המס שלכם. בואו נרחיב.

דוח בקשה להחזר מס שנתי

כשאתם מגישים דוח החזר מס שנתי, יש לשקלל מספר פרמטרים המשפיעים על גובה ההחזר שלכם, במידה ואכן מגיע לכם. הפרמטרים אותם יש לכלול בדוח המס, כמו למשל הוצאות והכנסות, קופות גמל שונות, ביטוחים וקרנות פנסיה, הפסדים כספיים ועוד – ישפיעו על גובה ההחזר שלכם. נוסף על פרמטרים אלו, בדוח השנתי להחזר המס גם יחושבו גם נקודות זיכוי שנות, כמו נקודות של לימודים או חופשת לידה וכדומה.

בעזרת איסוף המידע הנכון, שאגב, תוכלו להסתייע ברואה חשבון, מנהלת חשבונות וחברות העוסקות בהחזר מס, תוכלו להניב  זכאות של אלפי שקלים. שימו לב כי לא לכל אחד אכן מגיע החזר מס. אם אתם לא בטוחים כיצד לגשת לשלב של הגשת דוח להחזר מס שנתי, אתם מוזמנים להתייעץ עם חברה העוסקת בדיוק בתחום פעילות זה.

מדוע בכלל צריך להגיש בקשה להחזר מס?

נשאלת השאלה: מדוע מס הכנסה גובה מאיתנו סכומים גבוהים מדי? מדוע אנחנו בעצם צריכים לשלם סכומי מס גבוהים, שאחר כך יש להזדכות עליהם? מאוד פשוט, מס הכנסה גובה מאיתנו מיסים חודשיים, כלומר כל חודש. בצמוד לכך, מדרגת המס שלנו (אחוזי המיסים המנוכים מהשכר השנתי) נקבעת על פי השכר השנתי שלנו.

למעשה, מס הכנסה לא יכול לדעת בחודש יולי, אוגוסט או כל חודש אחר, מה יהיה השכר השנתי שלנו, במיוחד אם אנחנו עצמאים. בעקבות העובדה שהמיסים נגבים מדי חודש אך מדרגת המס הנכונה והמדויקת מחושבת לפי שכר שנתי, נוצרים פערים. במהלך השנה עשויים להתרחש הפסדים כלכליים לא צפויים, הוצאות על אחזק הרכב ועוד רבות. כשמסתיימת השנה, ניתן לבצע חישוב מדויק של כלל ההוצאות וההפסדים. כך אפשר לאמוד בדיוק מרבי את הפערים בין המיסים ששילמנו כל חודש, לבין המיסים השנתיים (בהתאם למדרגת המס הקבועה). שילמנו כל חודש מיסים, שסכומם השנתי גבוה יותר ממדרגת המס שלנו? נהיה זכאים להחזר!

איך מגישים בקשה להחזר מס?

אנשים רבים זכאים להחזרי מס שנתיים, אך מתוך חשש מהתעסקות בבירוקרטיה, בדרך כלל הם לא יעמדו על המגיע להם. אז כיצד מגישים בקשה להחזר מס ואיזה מידע יש לאסוף? האם כל אחד זכאי להחזרי מס? בואו נדבר על כסף שמגיע לכם כחוק.

ישנם שלל אירועי חיים המזכים אתכם בהחזרי מס, בין אם אתם שכירים או עצמאים. בזמן שמדרגת המס שלנו מחושבת על פי פרמטרים שנתיים, המיסים נגבים מאיתנו כל חודש. במהלך השנה מתרחשים שלל אירועים שונים, חלקם מוגדרים בחוק כאירועי חיים המזכים אתכם בהטבות מס שונות. אם ילדת ילד לאוויר העולם, אם למדתם לימודים ממושכים, אם במשך השנה חוויתם הפסדים כלכליים ועוד, ייתכן ואתם זכאים להחזרי מס.

בדיקת זכאות החזר מס ללא שלום

אם אתם חושבים שאתם זכאים להחזר מס שנתי, קודם כל מומלץ לוודא זאת באתר MoneyBack, היות והבדיקה היא חינמית לחלוטין. נוסף על כך שבדיקת הזכאות לא עולה כסף, פרטיכם לא יועברו לרשויות המס. יש לקחת בחשבון שאתם תצטרכו לאגד מידע רב, כמו הוצאות והכנסות, הפסדים כלכליים, מסמכים המאשרים חופשת לידה או לימודים וכדומה.

בצמוד להמצאת המסמכים השונים, חשוב מאוד לזכור שאם בסיום הבדיקה מס הכנסה יגלו שהם גבו ממכם סכום נמוך ממדרגת המס שלכם, הם ידרשו ממכם להשלים את החוב. במילים אחרות, במקום להיות זכאים להחזר מס, אתם תצטרכו לשלם חוב שהתגלה לאחר חישוב.

טופס בקשת החזר מס

טופס 135 הוא טופס בקשת החזר מס עבור שכירים, והוא כולל את מילוי הפרטים האישיים שלכם ושל בני זוגכם, פרטי חשבון הבנק, פרטים לגבי ההכנסות שלכם, ניכויים של ביטוחים, רווחים בבורסה ורווחי הון שונים, זיכויים כמו קצבאות ותרומות ועוד. שימו לב שיש למלא אחר הפרטים במדויק ולא לפספס אף קטגוריה, מפני שכל קוביית מידע בטופס 135 עשויה להיות חשובה ביותר.

אל טופס 135 (2 דפים סה"כ) אתם תצטרכו להצמיד מסמכים שונים, כמו למשל מסמכים המסכמים את ההכנסות שלכם במהלך השנה, הפרשות סוציאליות וביטוחים, אישורים על הכנסות נוספות שהיו לכם במהלך השנה. במידה ואתם שכירים אשר עובדים במקום עבודה אחד, המטלה של איסוף ואיגוד המסמכים תהיה הרבה יותר קלה עבורכם. אם אתם אכן שכירים, בסוף כל שנת מס נוכחית אתם צריכים לקבל כחוק טופס 106. נרחיב גם עליו.

מה הוא טופס 106 לשכירים?

אם אתם לא עצמאים אשר עובדים עם לקוחות שונים ובמספר תחומים, איסוף המסמכים עבור בקשת החזר המס יהיה יותר קל עבורכם. בסוף כל שנת מס, אתם צריכים לקבל ממקום העבודה שלכם טופס 106. אם המעסיק שלכם לא סיפק לכם טופס 106, אתם רשאים לדרוש טופס זה כחוק.

טופס זה מרכז בעצם את כלל ההכנסה השנתית שלכם, פרטי המעביד שלכם, מספר החודשים שעבדתם במקום העבודה, החזרי ההוצאות שלכם, הטבות שונות שקיבלתם, הפרשות סוציאליות כחוק, ניכויי מסי בריאות וביטוח לאומי וניכוי מס הכנסה.

מקרים מורכבים של החזרי מס שנתיים

ישנם מקרים מורכבים של בקשות להחזר מס שנתי. במידה ויש צורך להגיש בקשה להחזר מס שנתי עבור נכים, בדרך כלל יהיה על האדם לקבל את הסיוע המקצועי עבור התהליך. בין אם יש צורך לבדוק זכאות לנכים, לאמא עם ילדים מתחת לגיל 17, לעצמאים העובדים במספר תחומים וכדומה, בדרך כלל הסיוע המקצועי של חברות העוסקות בהחזרי מס עשוי לתרום רבות.

הבדיקה של זכאות ההחזר היא ללא עלות ברוב המקרים, ותוכלו גם למסור את פרטיכם ללא כל חשש שמא הם יועברו לרשויות המס.  בשורה התחתונה, אם מגיע לכם כסף, בדרך כלל אך אחד לא ידפוק על דלתותיכם בכדי להזכיר לכם שהוא חייב, כך שגם אם אתם מגדירים את עצמכם כמקרה מורכב, חשוב לקבל את המגיע לכם כחוק.

טפסים נוספים אותם כדאי להכיר

ישנם מסמכים רבים הנדרשים למילוי, אך לא על כולם אתם תצטרכו לעבור ולסקור. לפני שאנחנו מפרטים על הטפסים השונים, חשוב להזכיר שישנן חברות אשר עוסקות בייעוץ וליווי בקשות להחזרי מס שנתיים. ללא הסיוע של חברה מסוג זה, ישנו הסיכוי שהתהליך יהיה מאוד מורכב עבורכם. לא בגלל שאתם חלילה לא מוכשרים מספיק, אלא פשוט בגלל שמדובר בהמון מידע שמצריך בקיאות עמוקה ביותר.

טופס 806 הינו טופס ניכוי מס ההכנסה מהתשלומים שמחייבים ניכויי מס במקור. במילים אחרות ופשוטו יותר, אם עבדתם בתור פרילנסרים או קבלנים וקבלני משנה, בטופס 806 תוכלו להעיד על התשלומים שקיבלתם במהלך עבודתכם. טופס 161 הוא טופס המוודא הודעה למעביד, בדבר פרישה של העובד. אם לאחרונה יצאתם לפנסיה, התפטרתם או פוטרתם, אתם צריכים לקבל טופס 161 כחוק. במידה ואין ברשותכם טופס זה או טופס 806, אתם יכולים לפנות למעביד בכדי לקבלם.

מה עוד צריך לספק למס הכנסה בכדי לקבל החזרי מס?

אם אתם מעוניינים להגיש בקשה להחזר מס שנתי, זכרו כי מס הכנסה יבדוק את זכאותכם תוך שקלול פרמטרים שונים, ביניהם גם אישורים של מס הפקדות לקופות גמל שונות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמויות ועוד. נוסף על כך, חשוב מאוד לזכור שאם אתם מגישים בקשה להחזר מס על חלק מהתקופה (6 שנים), מס הכנסה רשאי לבדוק את כל ששת השנים האחרונות בבחינת הוצאות, הכנסות ועוד.

במילים אחרות, אתם צריכים להיות כנים ולשקף את כל התמונה, בין אם הרווחתם הון בבורסה או בין אם חוויתם נזקים כלכליים. טופס 867 הוא טופס המאשר ניכוי מס במקור על רווחי הון מניירות הערך השונים. במידה סחרתם בניירות ערך בשנת המס, תוכלו להדפיס טופס 867 באפליקציית הבנק שלכם. אגב, גם אצל חברת השקעות אפשר להשיג טופס 867.

אותיות באנגלית

למי עוד מגיע הטבות מס?

שימו לב שישנם אנשים אשר מגיע להם הטבות מס, ויש לשקלל את הפרמטרים המשפיעים על כך בדוח של בקשת ההחזר. לדוגמה, אם תרמתם כספים בשנת המס, ישנו סיכוי שאתם זכאים להחזרי מס שנתיים. למען הדיוק, אם תרמתם למעלה מ-180 ₪ לעמותות שונות, אתם צריכים לצרף את הקבלות (או ליצור קשר עם העמותה בכדי להמציא מחדש את הקבלה) ותוכלו להיות אולי זכאים להטבות מס.

במידה ורכשתם ביטוחי חיים, אם רכשתם ביטוח אבדן כושר עבודה, יכול להיות שאתם זכאים להטבות מס גם כן. נוסף על מקרים אלו, ישנן גם הטבות מס על בסיס של מיקומים גאוגרפיים ודמוגרפיים. ישנם אזורים בארץ המוגדרים כאזורים בעלי עדיפות (המדינה מעודדת השתכנות באזורים אלו, בדרך כלל כמו בנגב). למתגוררים באזורים אלו ישנה הטבת מס באחוזים שונים ובהתאם למיקום. גם עולים חדשים כמובן זכאים להטבות מס. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר רשות המיסים וגם בטלפון מספר 02-5656400. המענה הוא בימים א' – ה' ובשעות 8:15 – 16:00.

מידע לעצמאים המבקשים החזר מס שנתי

רגע לפני שאתם מוותרים על החזר המס השנתי שלכם בעקבות חשש להכעיס את רשויות המס, קחו נשימה. בואו נעשה סדר בכל מה שקשור לבקשה להחזר מס שנתי, האם כדאי בכלל, ומה זה מצריך ממכם בתור עצמאים המבקשים למלא את הדוח לבקשת ההחזר.

כבר עכשיו, חשוב להזכיר 2 דברים חשובים. האחד, הוא שאם אתם נוטים להסתבך עם בירוקרטיות, ישנן חברות ייעוץ החזרי מס המספקות שירותים בנושא זה. חברות אלו יסייעו בכל מה שקשור לאיסוף המסמכים הרלוונטיים, איגודם ויצירת התמונה המלאה עבור רשויות המס. הדבר השני, לעולם אל תחששו לקבל את מה שמגיע לכם כחוק. עצמאים, בדומה שכירים, עשויים להיות זכאים להחזרי מס שנתיים. החזרי מס אלו נוצרים מתוך הפעם בין תשלום המס החודשי שלכם לבין מדרגת המס השנתית. בואו נדבר על זה.

איך נקבעת מדרגת המס שלנו ומי זכאי להחזר מס?

בין אם אתם שכירים, עצמאים או פרילנסרים, אתם תצטרכו לעמוד במדרגת מס מסוימת המחייבת אתכם בתשלומי מיסים חודשיים ושנתיים. במילים אחרות, על כל סכום שתרוויחו תצטרכו גם לשלם מס למדינה. אותו מס למדינה נקבע בהתאם לגובה ההכנסות שלכם, בהתאם לגובה ההוצאות, בהתאם לביטוחים שאתם משלמים, לחופשות לידה שאתן יוצאות אליהן, בהתאם לקופות גמל וקרנות השתלמות, בצמוד להוצאות קבועות, הוצאות בלתי צפויות ועוד.

אין ספק, מדובר ברשימת פרמטרים ארוכה למדיי, שמרכיבה את מדרגת המס שלנו. בשל המורכבות הכרוכה בנושא, מנהלי חשבונות ורואי חשבון בדרך כלל יהיו עסוקים עד מעל הראש באיסוף תמידי של המסמכים שלכם, ההוצאות ועוד. כשיש צורך להגיש בקשה להחזר מס שנתי עבור עצמאים, כל מה שרשמנו כאן למעלה אמור להיות כבר מרוכז אצל רואה החשבון שלכם או אצל מנהלת החשבונות. במילים אחרות, אם תקפידו להיות מאורגנים במשך כל השנה, תהליך בקשת החזר המס יהיה הרבה יותר קל עבורכם ופחות מסורבל. כמו שאומרים, סדר בעסקים זה סדר בחיים.

החזר מס שנתי לעצמאים

במהלך השנה, במיוחד אם אתם עצמאים, ישנן כל מיני הוצאות בלתי צפויות. אם אתם עובדים למשל עם הרכב שלכם, אתם נדרשים לתחזק אותו במהלך השנה. מס הכנסה גובה ממכם תשלומי מיסים חודשיים, ולפעמים המיסים האלו מאוד גבוהים בצירוף הוצאות הרכב. כמובן שישנן שלל דוגמאות נוספות מלבד עצמאים אשר עובדים עם רכבם. אם אתם עובדים מביתכם וביתכם מוגדר גם כסטודיו לעבודה, שימו לב שכל מה שקשור לאחזקת הבית נכלל בהוצאות שלכם. במילים אחרות, אספו את הקבלות של כל פלסטיק שהוחלף בבית, בין אם מדובר באינסטלציה, תיקוני אסלות או כל דבר אחר.

מדוע זה קורה? למה בעצם מס הכנסה גובה מאיתנו סכומים אשר גבוהים יותר ממדרגת המס השנתית שלנו? פשוט מאוד: נקבעה לכם מדרגת מס בהתאם להכנסות שלכם ובפעמים רבות, מדרגת המס הזו אינה תואמת את ההוצאות הלא צפויות. כשנגמרת שנת המס, אתם רשאים ומומלץ לאגד את כלל ההוצאות וההכנסות שלכם (בצמוד לטפסים נוספים עליהם נרחיב בהמשך) ולבדוק אם מגיע לכם החזר מס.

מה עוד לקחת בחשבון כשמגישים בקשת החזר מס לעצמאים?

אם אתם מרגישים ששילמתם מיסים גבוהים מדי במהלך השנה ואתם מעוניינים להגיש בקשה להחזר מס, קחו בחשבון שמס הכנסה יבדוק אתכם. מבלי לגרום לחששות ופחדים מיותרים, לפעמים גם עשוי להתרחש מצב בו אנשים מגישים בקשה להחזר מס עבור עצמאים, אך מס הכנסה מודיע להם שהוא גבה מהם סכום נמוך מדי במהלך השנה.

במילים פשוטות יותר, לפעמים מס הכנסה עשוי לגבות ממכם כסף במקום לזכות אתכם בכסף. בכדי להימנע ממצבי ביש כאלו, חובה לבצע את כל הבדיקות הנכונות של ההכנסות שלכם אל מול ההוצאות במהלך השנה. מתקשים לבדכם? צרו קשר עם חברת ייעוץ להחזרי מס, פנו אל מנהלת החשבונות שלכם, רק אל תישארו עם זה לבד אם זה מבלבל אתכם.

מסמכים הכרחיים לבקשה להחזר מס

לפי הערכות מסוימות, יותר מ-90% מהישראלים משלמים מס גבוה יותר ממה שהם אמורים לשלם. הזכאות שלכם לקבל את כספיכם המגיעים לכם כחוק, מתחילה בבדיקה חינמית של זכאות להחזר מס שנתי עבור עצמאים או שכירים.  אז מה כולל הדוח שיש להגיש עבור זכאות להחזר, ומה הם הטפסים הנדרשים?

לפני שאנחנו מרחיבים על סוגי הטפסים שיש להנפיק עבור בקשת החזר מס שנתי לעצמאים ושכירים, כדאי לזכור שאת הבקשה להחזר המס ניתן להגיש עד 6 שנים מאותה שנה שאתם מעוניינים לבדוק עבור החזר. במילים פשוטות יותר, אם אתם מעוניינים לבדוק את שנת 2012 בכדי לברר אם מגיע לכם החזר מס שנתי, תוכלו לעשות זאת עד שנת 2018 (סוף שנת 2018).

מה הוא החזר מס שנתי ממס הכנסה?

אז מדוע בכלל צריך להתעסק עם החזרי המס והאם לכל אחד מגיע החזר מס שנתי? נענה קודם כל על השאלה הראשונה. כמעט כל אדם ואזרח במדינת ישראל חייבים בתשלומי מיסים על פי החוק. בין אם אתם מרוויחים מיליונים או אלפי שקלים בחודש, נקבעת לכם מדרגת מס (גובה תשלום מיסים) בהתאם להכנסות שלכם.

היות וההוצאות שלכם מחושבות על פי מדדים שנתיים, לא באמת ניתן להעריך אותן במהלך השנה, אלא רק בסוף השנה (הגיוני, לא? הוצאות שנתיות משקללים בסוף שנה). בדיוק בנקודה נוצרת הבעיה של החזר המס. נוצרים בעצם פערים בין מה שמס הכנסה מעריך לבין ההוצאות שלנו בפועל.

טפסים עבור בקשת החזר מס

היות וכולנו משלמים מס הכנסה מדי חודש, רשויות המס לא יכולות להעריך במהלך השנה את ההוצאות הלא צפויות שלנו. בסוף השנה, אנחנו רשאים לאגד את כל הטפסים והמסמכים, את ההוצאות וההכנסות. לאחר שנעשה זאת, נוכל לחשוב אם מס הכנסה גבו מאיתנו מס גבוה מדי במהלך השנה הנבדקת. כשאתם מגישים בקשה להחזר מס שנתי, יש לאסוף מסמכים שונים, עליהם נעבור כאן ונסקור אותם.

באתר של רשות המיסים תוכלו למצוא את הטופס החשוב ביותר, ואיתו אתם הולכים להתחיל את התהליך. טופס זה נקרא טופס 135 והוא זמין להורדה חינמית, כמובן. טופס 135 מיועד לשכירים, בעוד שעצמאים ימלאו טפסים נוספים ואחרים. במספר מילים פשוטות, טופס 135 נועד עבור מי שאינו חייב בהגשות של דוחות שנתיים למס הכנסה. שימו לב, בכל שלב של הבקשה יש למלא אחר הפרטים המדויקים וללא טעויות. כל טעות עשויה לגרום לעיכובים וגם לדחייה של הבקשה שלכם.

להגשת מהירה ונוחה של בקשה להחזרי מס כנסו לאתר: https://taxes-refund.co.il.

טפסים נוספים עבור שכירים המבקשים החזר מס

טופס 106 הוא אחד הטפסים המוכרים ביותר. טופס 106 הוא למעשה טופס המגיע לכם בסוף כל שנת עבודה. טופס זה יכלול את פרטי המעביד שלכם ואת פרטיכם, את סך ההכנסות השנתיות שלכם, את ההפרשות הסוציאליות ועוד.

בצמוד לטפסים שציינו כאן למעלה, תצטרכו להגיש כל טופס או מסמך המעיד על הכנסות, הוצאות, הפסדים כספיים, הוצאות רכב, הוצאות תחזוקת סטודיו עבודה ועוד. במידה והתהליך מסורבל מדי או שפשוט אין לכם זמן עבורו, צרו קשר עם חברה העוסקת בליווי בקשה להחזר מס שנתי.

במידה והשתכרתם בהכנסה נוספת או ממעסיק אחר, אתם צריכים גם למלא את טופס 806. אתם תצטרכו גם לספק אישורים על דמי אבטלה (אם אכן חתמתם אבטלה), אישורים על חופשות לידה, מסמכים המעידים על לימודים ועוד. במידה ופוטרתם, התפטרתם או פרשתם ממקום העבודה, תצטרכו למלא גם את טופס 161. שימו לב, אחד הטפסים החשובים עבור מי מאיתנו העוסק במסחר של ניירות ערך, הוא טופס 867. טופס 867 מחייב מילוי גם אם יש לכם פיקדונות או תוכניות חיסכון שונות.

למידע נוסף על החזרי מס והגשת בקשה להחזר: https://www.money-back.co.il

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מרחק גיאוגרפי
אתגרים לוגיסטיים ביבוא מסין

יבוא מסין הפך לאופציה פופולרית עבור עסקים רבים בשל העלויות הנמוכות והמגוון הרחב של מוצרים הזמינים. עם זאת, תהליך היבוא מסין מלווה באתגרים לוגיסטיים משמעותיים שיש להתמודד איתם כדי להבטיח

למאמר המלא »
האם מחיר למשתכן משתלם_ 
האם מחיר למשתכן משתלם?

מדינת ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן עמוק וחריף במשך שנים רבות. ממשלות שונות ניסו לטפל במשבר ולפתור אותו. אחד הניסיונות הוא באמצעות תוכנית מחיר למשתכן. לפני שמגיעים הצעה ומבקשים לרכוש

למאמר המלא »